HTML

BEZERÉDJ AMÁLIA

Minden nézőpont kérdése.Az én nézőpontom egy kicsit más, mint a többieké.Ez gyerekkoromban zavart egy egy kicsit, mára jól elvagyok vele.Az élet apró dolgai a nagy dolgok,nézzük őket másként.

Friss topikok

  • Yato Squaw: Én is szomorúan tapasztalom, időnként benézek reménykedve ... Kicsit pezsgünk az epreskertben, néz... (2010.12.10. 20:46) fittness
  • A Tyne folyó déli partja: @_John_Doe_ ÚJ NICK!: nem SZERETEK főzni. de attól még főzök, csak gyorsan, egyszerűen elkészíthe... (2010.08.21. 12:48) Ha egy héttel később tör ki a vulkán...
  • lac1: @nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: Pofátlan volt a tanárával. (2010.04.18. 20:01) Szatír a kertvárosban
  • lac1: @Animacs: Valami hasonló. De egy sógornővel pl., akivel semmilyen kapcsolatom nincs, attól csak a... (2010.03.04. 18:07) AVATAR
  • miriamele: Az ész megáll. (a nevelőszülős témához) (2010.02.04. 16:23) "Bementem a tanácsba"

Linkblog

Gyűlölöm ezt a Mikulást!

2009.11.21. 22:18 nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu

Kisgyerekkorom legszebb emlékei közé tartozik a Mikulás.Soha nem láttuk, bármilyen későig vártuk,de mindig jött,hozott mindent:könyvet, narancsot,édességet.Ennyi volt a minden,és nagyon örültünk neki.Ráadásul egyszer jött, egy helyre lepakolt,és eltünt egy évre.Csoda volt az a várakozás,a visszaszámlálás,és este a cipőpucolás.Kérdés volt mindig,hány cipöt szabad kitenni az ablakba,lesz-e mindbe ajándék.Reggel mindig korán ébredtünk,a piros zacskó csillogása már az ágyból jól látszódott,és rohantunk az ajándékért.Ismétlem:narancs,édesség,könyv.Máig emlékszem arra az érzésre.

Most gyűlölöm a Mikulást!!!! Elvették a gyerekektől a várakozás,a meglepetés örömét,a saját Mikulásomat lecserélték mindenféle gagyi Mikulásra.Természetesen a novemberben elkezdődött ünnepekről, a boltokban izzadó százezernyi Mikulásról,a média hülyeségéről beszélek. A hagyományt megpróbáltuk a mai korral összehozni,de nem sikerült. Így  össze-vissza hazudozunk a gyerekeinknek Mikulás,Karácsony, Húsvét alkalmából és azt hisszük,jót teszünk vele. Az utcán ,ha jó napja van 5-6 Mikulást is láthat.Ha tv-t nézünk ,olyan történetek vannak,hogy csak pislogunk.Ráadásul belekeveredtünk az amerikai müsorba:karácsonykor jön a Mikulás.Ezt magyarázd el. Novembertől nézegetheti a gyerek a boltokban az ő szemmagasságában kirakott rengeteg mikulást,és magyarázkodhatsz hülyeséget,hogy te miért nem veheted meg,most éppen.

Amúgy szülőként az ember időnként sodródik az árral,mert kénytelen,a nagy civilizációból nem tudok kivonulni a saját elképzelésemmel.(A karácsonyról külön véleményem lesz.)Látszólagos az ellentmondás abban amit írtam. Ha nekem szép volt miért venném el a gyerektől ezt a csodát? Nem elvenni szeretném, csak egy kicsit másképp láttatni a dolgokat. 

A gyereknek addig igaz a mese, amíg betartják a mesei szabályokat. Aki nem létezik, illetve a gyerek fejében létezik, azt nem szabad megszemélyesíteni.Láthatatlanul jön,ajándékoz és megy.Nincs kontaktus és konfliktus ( hány kisgyerek estéje megy tönkre,mert halálra rémültek a Mikulástól) és olyan Mikulás hozza neki az ajándékot, akit ő elképzelt magának. Késöbb így nem tekinti szülői átverésnek, hogy az ő fejében lévő mesebeli alak pakolt a csizmákba.

Az üzletközpontok,média,utca, óvódák megszemélyesített Mikulásai ezt az örömöt és mesét veszik el a gyerek életéből. Tudjátok,mikor a gyerek felismeri a piros cuccban apát,a szomszédot,a kissé spicces ismerőst,az nagy élmény. Nekünk.

 

8 komment

Címkék: mikulás mikulás ünnepek ünnep várás

A bejegyzés trackback címe:

https://mitcsinalegy40evesnyugdijas.blog.hu/api/trackback/id/tr741542674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.12.01. 14:37:43

Nagyon hamar rájöttem, hogy nincs Mikulás, köszönhetem logikus és tudatos gyermek-magamnak. Egyébként úgy kezdődött, ahogy a te történeted, kiscipő kifényesítve, kitéve az ablak két táblája közé. Az ablak a szüleim szobájának ablaka, magasan a járdaszint fölött, és az ablakon rács. Reggel rohanás, piros zacskó, fügekoszorú, és minden finomság. Én (4 évesen): Hogy tudta a Mikulás betenni az ablakba az ajándékot?
Testvérem (komoly 6 éves) Hát kinyitotta, te szamár.
Én: Akkor létrát is hord magával, egyébként meg belülről nyílik az ablak.
Ő: Hát bejött. Te sz....
Én: Az lehet, hogy én szamár vagyok, de ki engedte be? Te voltál?
Ő: Én nem, (és itt ütötte fel a kétség a fejét a lelkében) Anyu és Apu sem.
Én: Akkor itt valami turpisság van.

Nem, nem mentünk megkérdezni. Elővettünk valami lexikont, és füge- és szaloncukor evés közben utánaolvastunk a témának (én tudtam olvasni). Meg is jegyezték a szüleink, milyen jól elvoltunk egész nap, és MEGTUDTUK. De még sokáig úgy csináltunk, mintha elhinnénk. :-)))))))

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.12.01. 18:11:25

@miriamele: Utána tényleg az volt jó,hogy úgy tettünk,mintha elhinnénk.
Mikor már gondolkodik,és értené,de még mindig hazudunk,azt nem szeretem.
A kicsi (5) rájőtt,hogy a karácsonyfa körül valami van,ő is szeretné dísziteni.Hála az égnek, idén együtt feldíszitjük,és másnap reggel jön a Jézuska,ajándékkal.Tiszta Amerika..

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.12.01. 18:59:30

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: Mi az első perctől kezdve együtt díszítjük a fát, és ajándékokat is egymásnak adunk, nem hozott a Jézuska semmit. Amikor alsósok lettek a lányok, ők is szerettek volna a Jézuskától kapni ajándékot. Mondtuk nekik, hogy hiszen egymásnak adunk ajándékot, de akkor is. Aztán úgy lett egypár évig, hogy feldíszítettük a fát, elindultunk a délutáni istentiszteletre, édesanyám visszalépett a kapuból, hogy "megnézze, elzárta-e a gázt", odarakta az ajándékokat a fa alá, felkapcsolta a világítást, és amikor visszaértünk, akkor ott volt a "Jézuska".
Persze aztán ők is odatették az őáltaluk készített ajándékokat, és nevettek, hogy tudják ám,de akkor is...

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.12.01. 19:16:10

@miriamele: Valami titozatos, misztikus mégis kell,nem?
Ezt a Jézuskázást is az ovinak köszönhetem Egyedül az én gyerekem nem járt volna hittanra a csoportból,így hittanos lett,mert nincs hova tenni,másik csop. büntetés lett volna.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.12.02. 05:42:46

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: Na végre, mégis el tudtam olvasni. Mi reformátusok vagyunk katolikus vidéken, így a hittan egy másik iskolában volt, mint ahová jártak, Középiskolások voltak, amikor nem akartak többet templomba járni és elveszítették a hitüket. Nem tudom, miért. Bár én sem vagyok olyan nagy hívő.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.12.02. 08:37:24

@miriamele: Hogy bírtok reggel 6-kor a gép előtt ülni?:-) Még ébredezek...
Szerintem a középiskolás kor elég nagy vízválasztó a vallás terén.
Tegnap benéztem a honlapodra,nagyon tetszik, majd ha rendesen átrágom magam a kezdő részeken, biztosan lesz kérdésem.Pl.egy van már. Én többek között azért nem beszélem az angolt, mert nem tudom a szavakat.Nyelvtannal nincs bajom,(ettől függetlenül ez a három szobás ,komódos magyarázat nagyon klassz,)hanem soha nem bírtam elég szót megtanulni(memorizálás).Átlag szinten mindent lefordítok,csak szótár legyen.Csak a "seggelés",szorgalom jó a szavakhoz,vagy ha majd nekiállok tanulni,ez a készségem is javul egy kicsit?De régen is ez lehetett a bajom,ha úgy érzem,nem bírom a szavakat megjegyezni.Pl elkezdtem anngolul a Jane Eyre-t,nem okoz gondot a fordítás,megértés,csak hogy milyen hülye vagyok,hogy egy csomó szót nem tudok.DE másnap sem tudom ugyanazt a szót.:-)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.12.02. 16:51:25

A szavak megjegyzéséhez nagyon jó módszer, hogy felírod a szavakat kis cetlikre, angolul egyik oldalára, magyarul a másik oldalára, és beleteszed őket a zsebedbe. Amikor van egy fél másodperced, előhúzol egy cetlit a zsebedből, ha tudod az ellenkező nyelvű jelentést, akkor mehet a másik zsebedbe. Ha nem, megnézed, és visszateszed. Ha kiürült a zsebed, azaz átvándoroltak a szavak a másikba, akkor kezdődik elölről. :-)
De én nem kultiválom a segédeszközöket. Semmiben. Tehát fejben játszanám le a dolgot. Azaz ha van fél másodpercem, végiggondolom, hogy milyen szavakat is tanultam mostanában, és mondatokat próbálnék velük alkotni, Minél többször forgatod meg a szavakat, annál mélyebben vésődnek az agyadba. A szótár segédeszköz, és mint olyan, ellustítja az agyat. A Jane Eyre egy jó könyv. Olvasd el szótár nélkül, csak az olvasás kedvéért. Aztán még egyszer. Aztán még egyszer, de most már figyelj a szavakra is. Meg arra, hogy mit hogyan mondanak. Ezért inkább modern könyvet ajánlanék. A Harry Potter első kötete jó nyelvtanulási célokra. Egyszerű, érthető és könnyen követhető, ha a varázslóéletre vonatkozó szavakat kihagyjuk belőle. De speckó kitalált szó kevés van benne, na jó, a Muggle az olyan.
süti beállítások módosítása