HTML

BEZERÉDJ AMÁLIA

Minden nézőpont kérdése.Az én nézőpontom egy kicsit más, mint a többieké.Ez gyerekkoromban zavart egy egy kicsit, mára jól elvagyok vele.Az élet apró dolgai a nagy dolgok,nézzük őket másként.

Friss topikok

  • Yato Squaw: Én is szomorúan tapasztalom, időnként benézek reménykedve ... Kicsit pezsgünk az epreskertben, néz... (2010.12.10. 20:46) fittness
  • A Tyne folyó déli partja: @_John_Doe_ ÚJ NICK!: nem SZERETEK főzni. de attól még főzök, csak gyorsan, egyszerűen elkészíthe... (2010.08.21. 12:48) Ha egy héttel később tör ki a vulkán...
  • lac1: @nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: Pofátlan volt a tanárával. (2010.04.18. 20:01) Szatír a kertvárosban
  • lac1: @Animacs: Valami hasonló. De egy sógornővel pl., akivel semmilyen kapcsolatom nincs, attól csak a... (2010.03.04. 18:07) AVATAR
  • miriamele: Az ész megáll. (a nevelőszülős témához) (2010.02.04. 16:23) "Bementem a tanácsba"

Linkblog

"Bementem a tanácsba"

2010.01.21. 14:46 nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu

Az elég idősek tudják,hogy a cím azt jelenti,hogy elmentem az önkormányzathoz ügyet intézni.Mégis olyan érzésem volt,mintha a Tanácshoz mentem volna,megboldogult szocializmusunk kezdetén.Időpontra mentünk,csekk befizetve,papírok rendben. Igen ám,de 8 óra 10-re szólt a behívó,gyerekkel együtt. Mivel busszal érkeztünk, 8 előtt tíz perccel ott voltunk az épület előtt. Bementünk, mert hideg tél van és van várakozó rész az aulában. Igen,de a portás előtere le van választva a nagy előtérből,oda belépni nem lehet.Viszont a leválasztott rész pár négyzetméter,és több gyerekes,és egyéb  várakozó is összegyűlt odabent.Közben érkeztek a dolgozók és a portás felállt a helyzet magaslatára.

-Jó reggelt kívánok!! Jó reggelt! Tessék vigyázni!

-Jó reggelt! Tessék félre állni!

-Jó reggelt!!!-Tessék félre állni!!

Minden egyes dolgozó érkezésekor rendet teremtett,csak a "-Fogadás :jobbról-balról" nem hangzott el. A dolgozók értelemszerűen,fél percenként érkeztek,minden köszönés mellé odatette,hogy tessék félre állni!

Mindeközben az isten adta nép és gyermekei freskóként lapultak a falba, hogy az érkező nagyságok be tudjanak vonulni munkahelyükre,nyolc előtt öt perccel.

Hálás vagyok önkormányzatunknak,hogy bemehettem várakozni,melegedni,mint állampolgár,mielőtt időpontom volt.Hálás vagyok,hogy illeték fejében elintézték a papírokat.Hálás vagyok mindenért.Csak szörnyen éreztem magam már reggel nyolckor,a hatalmasok előszobájában,lakájlelkű portásuk segítőkészsége miatt.

157 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mitcsinalegy40evesnyugdijas.blog.hu/api/trackback/id/tr611690237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.27. 21:23:53

@miriamele: Bizony,ezt tanultam tegnap.Egy csoda ez a net,komolyan!Persze ezt is csak angolul volt érdemes olvasni,el is töltöttem vele egy kis időt.Azt is olvastam,hogy az egyéb,általános okok mellett azért nem vették komolyan a feltaláló nőket,mert' the invent is unladylike thing' :))
Meg a legtöbb női találmányt simán lenyúlták.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.27. 21:25:34

Nem szokott itt tömeg lenni,de lac,pl.hol van?Szerinted regényt ír?
Lac!!Folytatásban kérjük:))))

lac1 2010.01.27. 22:49:40

Mégis, kinek az érdeke? (jegyzet)

Örökbefogadás. Megnyugtató szó. Árva kisgyerekek otthonra találnak őket váró, szerető szülőknél. A mi esetünk más. Kívülálló számára rideg, nyugtalanító megoldás.

2010. január. 27. szerda | Szerző: ZH

Krisztina és Kata tesvérek. Szüleik nem törődtek velük, ezért gyermekotthonba kerültek Nagykanizsán. Nem volt rossz dolguk, mégis boldogságot jelentett számukra az a három évvel ezelőtti pillanat, amikor egy néni és egy bácsi őket választotta ki a sok gyerek közül, s fogadta be otthonába. Gyorsan anyu és apu lett számukra a két középkorú nevelőszülő, akik mintaszerűen gondoskodtak róluk, sajátjaikként szerették és nevelték őket. Egészen a közelmúltig, amikor is megtudták a hírt, hogy a lányokat egy spanyol házaspár kívánja örök befogadni. Az asszony szinte belebetegedett a gondolatba, a férfi is összetört, de nem tehettek semmit. Tudták, hogy az örökbefogadás lehetősége elsőbbséget élvez a nevelőszülői elhelyezéssel szemben, hiszen átmeneti megoldás helyett elvileg örök életre szóló családi hátteret jelent az örökbefogadottnak.

Csakhogy ami pici korban ideális megoldás lehet, nem biztos, hogy nagyobb gyerekeknél is beválik. Krisztina 12 éves, Kata is iskolás már. Kiegyensúlyozott, barátságos, kedves gyerekek, kialakult baráti körrel, szerető családi háttérrel, biztonságot nyújtó iskolával, kedvelt tanítókkal. A helyükön vannak minden szempontból, eszük ágában sincs - nem is volt - váltani. De hát mint tudjuk: a felnőttek dönthetnek, a gyerekek nem . November közepén megérkezett Spanyolországból a házaspár, és elvitte a lányokat kanizsai otthonukból egy zalakarosi házba, összeszokni .

Ettől kezdve nem járhattak iskolába, nem találkozhattak nevelőszüleikkel, nem tarthattak kapcsolatot osztálytársaikkal, pedagógusaikkal. Ha telefonálni akartak, vagy hívást fogadtak volna, a spanyol házaspár - az ügyüket intéző gyermekvédelmi szakember javaslatára - kinyomta a telefont, majd el is vették tőlük a készüléket, hogy ne próbálkozhassanak. Úgy teltek napjaik egy idegen környezetben, hogy senkivel sem tudták megosztani gondolataikat, kétségeiket. Pontosabban: látogatta őket tolmács, pszichológus meg az említett gyermekvédelmis ügyintéző, de hát ők nem a szeretteik!

A hosszú hetek alatt egyetlen alkalommal találkozhattak rövid időre osztálytársaikkal. Akkor mondták el a sorok írójának is: nem akarnak elmenni innen, nem szeretik azt a nőt és azt a férfit , elkeseredettek és félnek.

Mondhatnánk, hogy mivel gyerekek, csak a jelenben tudnak gondolkodni, nem képesek felmérni hosszú távú érdekeiket. Azt, hogy a magasabb életszínvonalú, derűsebb Spanyolország nyilván minőségibb életet tud nyújtani lakóinak, mint az itthoni körülmények. De ilyen áron? Hát hogyan lehet trauma nélkül túlélni, hogy egyszer csak országot, várost, otthont, iskolát, barátokat és szülőket kell elhagyni, anyanyelvet váltani, s örökre elszakadni a gyökereiktől? Kinek jó ez? Kinek érdeke ez?

Krisztina valamiképp segélykérő levelet juttatott el a házból. Légyszi, gyere értünk! Egész végig hazudtak nekünk mindenben. Nem én dönthetem el, hogy megyünk vagy nem. Nagyon szépen kérlek, gyere el Katáért és értem, kérlek, kérlek, kérlek! Az anyu bele fog halni, ha elmegyünk... A levél másolata eljutott a gyámhivatalba is, de ez nem változtatott a dolgon, karácsony előtt még kutyafuttában elbúcsúzhattak nevelőszüleiktől, aztán az örökbefogadókkal elrepültek új hazájukba. Szilveszter éjjelén vélhetőleg már idegen himnuszt hallgattak, 2010-től már új néven élnek. Talán sosem hallunk róluk többé.

Kívánjunk nekik lelkierőt és sok szerencsét. Szükségük lesz rá...

Szerző: Pillér Éva

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.28. 07:09:23

@lac1: gyermekvédelem, ó

Miért nem gyerekotthonban élő gyereket választott a spanyol házaspár, olyan is van bőven.

A Tyne folyó déli partja 2010.01.28. 14:17:09

@miriamele: inkabb a torveny nem jo. milyen mar, h. egyik naprol a masikra egyszer csak barki elviheti a neveloszuloktol, ahol evekig eltek? es uj nevet is kapnak? nem kisbabak mar, h. egyszer csak uj neven kelljen elniuk...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.28. 15:12:31

@Animacs: Valahol ezt jól megindokolták. Az egyik indok, amire emlékszem, az volt, hogy azért, mert a nevelőszülők általában idősebb emberek, az örökbefogadó szülők meg fiatalabbak, és a gyerekeknek az a jobb, ha fiatalabbak a szüleik. Meg más hasonló kaliberű okosságok is voltak.

lac1 2010.01.28. 19:26:26

Ja, de én emlékezem,hogy 3-4-5 éve volt egy dok. film, arról szólt, hogy van6volt három nevelőszülő család, amikor az országban kezdődtek a bajok (fiskális), akkor a nevelőszülői hálózatot felszámolták abban a megyében, és a film azt mutatta be, hogy a három teljesen különböző család hogyan éli meg, a kialakult helyzetet. Az egyik szülő az egy egyedülálló nő, a kénytelenségből visszaadta az állami gondozásba a szerencsétlen kislányt (ja, mert hogy az állami gondozás olcsóbb volt a már meglévő infrastruktúra miatt) a másik pedig több gyereket is nevelt a sajátjai mellett, és sohasem felejtem el azt a részt, amikor azt mondta a kamera optikájába, hogy ő nem adja vissza, hanem adoptálja? örökbe fogadja?, hogy nála maradhassanak, mert: most melyiket adjam vissza? - kérdezte; ezt, amelyik állandóan nevet, vagy amazt, aki az anyjának a legszorgosabb segítője?
Nagyon felkavaró film volt, rossz volt nézni, amikor a visszaadott gyerekért reggel megjött az autó, a cuccos már össze volt pakolva, sírás, jajgatás... pedig az a nő rettenetesen szigorú volt, emlékeim szerint én nem cseréltem volna el a saját anyámra, pedig hát... az sem volt túlzottan engedékeny.
És mégis...

A Tyne folyó déli partja 2010.01.28. 20:50:33

@lac1: erről eszembe jutott egy talán népmese, talán nem.
hogy a szegény embernek van vagy tíz gyereke, és a gazdag felajánlja, h. akkor ő elviszi az egyiket, felneveli, eteti, jó dolga lesz. válassza ki a szegény, h. melyiket. az meg nem tud választani, mert mindegyik kell neki valamiért.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.28. 22:44:08

@lac1: Nocsak,Zalai Hírlap?
Tudjátok,amit a gyermekvédelmi hivatalok ebben az országban művelnek,az egyenesen felháborító.Tehetelen,máshova nem kellő pedagógusok gyülekezete.Ráadásul mára mind elvégezte az ideillő kiegészítő iskolát,és ott üldögélnek és sopánkodnak.Én ebben az országban még egy normális ötletet nem láttam megvalósítva a gyerekvédelemmel kapcsolatban.Tudom,én időnként Teréz anyaként beindulnék,hogy tegyünk valamit,de mindig azt mondják,jogszabály,jogszabály.

Van egy Ózd környékén lakó ismerősöm,óvónő a szakmája,de sosem dolgozott benne,és most 35 évesen ment el a gyerekvédelmibe dolgozni.Élménybeszámoló:-Tudjátok az a legjobb,mikor ebéd után ott hátul leülünk pihenni a kanapéra,megkávézunk,és beszélgetünk.
Na kérem.Én nem férek bele a hazai közoktatásba,nevelésbe,ő igen.

Tudjátok hogy lehet valaki nevelőszülő?Kéne hazahoznom egy pár gyereket.Persze,gondolom,a főiskolai,egyetemi pszichológia tanulmányaim mellé el kell végezni vmi. OKJ-s sz@rt,nem?

lac1 2010.01.28. 23:11:03

Tudjátok, az egyik gyerekemnek van egy osztálytársa, akinek a szülei - és most NE forgassuk a szemünket - keresetkiegészítés céljából olyan nevelőszülők lettek, akiknél a gyerekeket átmenetileg helyezik el. Nem tudom, pontosan mi a neve ennek a gyermekvédelmi eljárásnak. Hát amiket mesélnek, hogy milyen gyerekek kerülnek hozzájuk... elhiszem, hogy nem feltétlenül a SZÜLŐ szülő a legmegfelelőbb a gyereknek.

Nsocsi: igen, valami - asszem 40 órás? - tanfolyam van. Ha érdekel megkérdezhetem.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.28. 23:22:34

@lac1: Ok.kösz.
Tényleg ne forgassuk a szemünket,mert ezt már én sem ingyen akarnám csinálni.De ehhez legalább van némi fogalmam.
Sőt,én a kerestkieg. mértékére is kíváncsi vagyok,isten bocsássa meg nekem!:)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.29. 08:59:37

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: jól gondold meg, hogy elvállalod-e. Mert nem kis érzelmi teher lehet, ha egyik napról a másikra elviszik a gyereket, aki kötődik hozzád, és valamennyire te is kötődsz hozzá.
És ráadásul esetleg vissza ahhoz a szülőhöz, aki éheztette vagy verte esetleg mind a kettő.

lac1 2010.01.29. 13:45:20

Akiről beszélek, annak mindenképp megéri, mert abban az időben egyiküknek nem volt állása, és így minden több volt mint a nulla.
De megkérdezem - ha megmondja.
Miriamele: hát... ha csak a fele igaz, amit a kis cigánygyerekekről mond - mert tényleg ne forgassuk a szemünket, és mondjuk ki, hogy ők azok - én nem bizos, hogy kötődnék hozzájuk.
Ez van.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.29. 18:10:18

@lac1: De, mert érző emberi lény vagy. Rádnéz azzal az olvadó bogárszemével és annyi. És meg azért, mert irtó sok munkádba került, hogy egye meg a főzeléket, mert olyant eddig még nem látott, vagy hogy szépen beszéljen, vagy akármi. Mert miután megszelídült, a nyakadra fonja a karocskáit és szuszog bele a füledbe.
Annak idején a gimnáziumom támogatott egy gyermekotthont. Ez úgy nézett ki, hogy minden hónapban egyszer, a diákok, másodikostól felfelé, elmentek meglátogatni a gyerekeket, és játszottunk velük. Én is mentem, először csak a buli kedvéért. Az én "gyerekem" egy akkor hároméves cigány kislány lett. Ő választott engem. Onnantól kezdve minden alkalommal mentem, mert kötődtem hozzá és viszont. Érettségi előtt voltunk, amikor elvitték az intézetből, és soha semmit nem hallottam felőle. Ő biztos nem emlékszik rám, én viszont, amint látod, igen.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.29. 22:14:03

@miriamele: szörnyű lehet,ha megszerettél valakit és így szakítanak el tőle.És akit befogadok az otthonomba,már kedvelem,elfogadom először is,aztán meg úgy van ahogy mondod, de a cigányoktól tartok,én jól ismerem őket,dolgoztam cigánygyerekek (és szüleik) között régebben.

_John_Doe_ 2010.01.30. 21:00:21

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:

a borsodi magyar, az egyik legközelebb álló az irodalmi magyarhoz.
Ezek szerint Zalában nagyon tájszólással beszélnek?

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.30. 21:10:17

@_John_Doe_: Hát írásban lehet,hogy közel áll,de hallottál már te borsodi embereket egymással beszélgetni?Szerintem nem csak zalai fülnek furcsa,és hogy nem az az irodalmi magyar,az holtbiztos.
A zalai nem vészes,általában az erős 't',tűnik fel,és az hogy szóban nem használjuk a hosszú magánhangzókat.(Mondjuk azt máshol sem erőltetik annyira,úgy hallom)

_John_Doe_ 2010.01.30. 21:58:12

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:
borsodban élek 3 éves koromtól.
Erős tájszólással beszélnek Nógrádban, Szabolcsban (mivel sokat gyerekeskedtem ott, azt még ma is tudnám hozni), de egy Hajdúságit is felismerek. Hogy egy Matyóról ne beszéljek.

Somogyin (egy évig voltam ott katona) sokat nevettünk is. (Hülye fiatalok voltunk.)

De ismétlem, a borsodi, nagyon közel áll az irodalmi nyelvhez.

A Tyne folyó déli partja 2010.01.30. 22:04:16

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: én egyszer hallottam beszélgetni embereket otthon, fenn a várban.
nem tudom, honnan jöttek, de totál meg lehetett állapítani, h. nem a környékről, még csak nem is a Dunántúlról.

laktam egy évig Debrecenben, ott volt még néhány, számomra ismeretlen fogalom, (inkább az, mint más kiejtés, kivéve, h. az ó-t olyan ou-nak mondják- pont jó néhány angol szó kiejtésére:)

pl. a bemelegítőn röhögtem mindig.

lac1 2010.01.30. 22:06:13

@miriamele:
Ne érts félre, és ne haragudj meg, de rosszul ismersz. Nem okolom én a gyereket de sajnos súlyos "tapasztalati ítélettel" (amit egyesek eléggé el nem ítélhető módon előítéletnek titulálnak) vagyok megverve.
Viszont nekem "eredendő igazságérzetem" is van, ez valamelyest ellensúlyozza a nem "PC" gondolkodásmódomat.
Egyáltalán nem hiszek a ma divatos és liberális világnézetnek, de viszont hiszek Makarenkónak.
:-)
Amit ez előző h.sz.-emben nem írtam le, az az volt, hogy a filmben bizony jól kivehető volt az egy gyereket nevelő és azt kénytelenségből állami gondozásba visszaadó hölgy filmesek általi megítélése a másik, 2 gyereket is megtartóékhoz képest. Én ezzel azóta sem értek egyet, mert szerintem a hölgy így is olyant vállalt fel (még ha kapott is érte ktsg. térítést is), amit nagyon-nagyon kevesen...
És a filmből a "látók" számára azért csak-csak kiderült, hogy a szigorú(-bb) nevelés ellenére is sírva ment vissza a gyerek az autóval az intézetbe.
Ma egy kicsit vissza, csak ezt leírtam, mert elfelejtem.
Tehát én nem a cigány gyereke cigánysága miatt írtam amit, mert nekem bizony nem gond kijelenteni azt, hogy én nem tartom kizártnak, hogy az ország legjobb gyereke cigány és a "legrosszabb" (mint ellenpont) pedig egy nem-cigány, nem gond, ha kiderülne, hogy a legnagyobb IQ-val rendelkezője cigány, a legtöbbet jótékonykodója is az, de... az ismerős (nem tudom elérni telefonon!!!) nem véletlenül nevezte a LEG-et Mauglinak.
Én a "majom-szeretet" -szerű nevelésen már túltettem magam, az első gyereknél én is sírtam, amikor oltást kapott, de valahogy ez kikövesedett belőlem. Engem fülbe-szuszogással már nem hatna meg TÚLSÁGOSAN. Én nagyon szigorú apa vagyok, én, ha olyant kérdez amiről tudom, hogy tudnia kell, vagy ismeri a megoldás menetét, akkor nem is mondom meg. Ez lehet, hogy rossz apára valló jel, de én úgy gondolom, hogy a NEVELÉSSEL szeretem legjobban a gyereket, és nem a kiszolgálással.
Hát... ez van.

_John_Doe_ 2010.01.30. 22:08:21

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:
De ha írsz borsodi jellegzetességeket, akár e te igazadat is elismerem.

(Segítek, mi ha hívjuk a többieket az: jösztök?, jöttök? helyett.
Ha kérünk valamit: Add ide!, ha nem a magunk részére, hanem másnak, akkor mondjuk az Add oda! formát.
Ja és síléc, de a sílecet tesszük a a siléc tartóba.
Kb. ennyi.)

De nekünk posta és nem pósta,
mosdó vagy wc, de nem slozi,
abc vagy csak bolt, de nem közért, ahogyan fénymásolunk és nem xeroxozunk.
stb.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.30. 22:32:25

@_John_Doe_: Nekem már a kiejtés is furcsa,a táj- szavakat,azokat viszont nagyon bírom.Te tudod,mi az a csirip-csip?csiripcsip-egyben, azt hiszem.
-a szőke kóla sem semmi
-furik?

A Tyne folyó déli partja 2010.01.30. 22:38:42

@_John_Doe_: szerintem az add oda az dunántúlra jellemző, mert Debrecenben folyton kritizáltak érte, és azt mondta az akkori barátom, h. az előző barátnője, aki sárvári volt, szintén ezt használta...a barátom meg nem értette, h. de miért add oda, mikor magamnak kérem?

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.30. 22:41:31

@_John_Doe_: Apám 50 éve eljött onnan,de a lécet még mindig így kéri:-Add ide a lecet!:)

A Tyne folyó déli partja 2010.01.30. 22:46:37

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: láttam, válaszoltam, írtam pár sztorit, ritka nevű ismerőseimről.

valami még eszembe jutott. a mellettem ülő kollégámnak szórakozása, h. beírja a saját nevét a googlebe, és nézegeti, h. mit hoz ki. mivel van ilyen hülye angol névadási szokás, h. bizonyos nevek mind lány, mind fiúnevek, imádja, mikor az ő nevére (Jamie), kijön egy lány. mondtam neki, h. néha én is be szoktam írni a nevem,kíváncsi vagyok, hol vagyok számontartva a neten, ő kérdezte (a fentiek miatt), h. na de, amit talál a google a nevemre, az én vagyok-e. Igen, mert nekem meg a vezetéknevem különleges, és nem csak angolul:) de ezt itt ugye nem tudják, azt hiszik, normál magyar vezetéknév.

_John_Doe_ 2010.01.30. 23:10:16

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:
a csipcsirip gondolom valami madár, soha nem hallottam.
szőke kóla nem borsodi kifejezés
furik az talicska.

Mégegyszer: írhattál volna sok megyét, borsodra pont nem jellemző a tájszólás.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.31. 06:25:39

Na , a somogyiakat tessék békén hagyni, mert még nálam is van kisbicska!
Egyébként a dél-balatoni falvakban mondták, hogy kérsz-e ennyi meg innya,vagy akarol-e valamit.
És minket azért nevettek ki, mert Somogyban (és az egész Dunántúlon) igy vannak a dolgok, meg ugy, viz, kut és ut van, mert a hosszú párját nem ismerik. Ha mosott öreganyám, a ruhát lötyiküllte, ha láb alatt voltam, mit gyüszmékülsz itt, és mivel ac ábéce messze volt, inkább engem küldött.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.31. 11:25:57

@miriamele: A somogyi kisbicska még Fekete Istvántól ismerős...
A szavak hasonlítanak a zalai tájszólásra,nálunk is így mondják.Ismétlem,nekem borzasztó furcsa,ahogy a borsodi emberek beszélnek aztán hívhatod tájszólásmak,vagy aminek akarod.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.31. 11:28:06

@_John_Doe_: A csiripcsip egy hosszú nyelű gyümölcs-szedő eszköz, a teteje kis kosárka,hogy abbba essen az alma,amit a földről nem érsz el.
A furik Zalában nem létezik, csak talicskaként.

_John_Doe_ 2010.01.31. 11:35:35

@miriamele:
"Na , a somogyiakat tessék békén hagyni, mert még nálam is van kisbicska!"
Miért is? Nem szégyen a tájszólás.

_John_Doe_ 2010.01.31. 11:38:41

www.mke.hu/lyka/10/002-022-izso.htm

"A Sajó mentén, Borsod felé az irodalmi magyar nyelvet beszélik."

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:
Szóval ha neked furcsa az irodalmi magyar...

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.31. 20:52:53

Ebédre meglátogattuk szüleimet.Papa(borsodi)ezzel fogadta az unokáját:
-Gyere,öltözz le gyorsan!!

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.31. 21:09:44

@lac1: Nagyon szépet írtál,teljesen igazad van egyébként.Csak különböznek a nézőpontok egy kicsit.
kicsit OFF.
25éve,bejöttek a cigányasszonyok piac napon reggel az oviba,és hithű kommunista neveltetésű főnököm rágyönyörködött az aranyakra az egyiknek a nyakában:-Anyuka.ez mind arany!???
-Csak nem gondulja óvónéni,hogy bizsut fölveszek!??:)))))))

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.31. 21:11:45

@lac1: ja,azt a morgást egész nap:...bizsu,méghogy bizsu...nekem meg itt lóg egy vacak a nyakamban..

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.02.01. 12:20:23

De azt tudod, hogy miért nem vesz fel bizsut? Mert ami rajta van, az az ő vagyona. Ha kihajintják otthonról, csak azt viheti el. Más ázsiai és néhány arab népnél is ez az ábra. Sőt, ha közelebb jövünk a "dináros" kendő is aranydínáros, mert a nő vagyona az, ami rajta van.

lac1 2010.02.01. 16:09:43

@_John_Doe_:
És a "gyüssz má"? forma?

lac1 2010.02.01. 16:13:43

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:
Eleinte én is másképp láttam a világot, de sajnos rá kellett jönnöm, hogy ami szép az nem célravezető.
általában legalábbis.
És a gyerek NEM TUDJA, hogy neki mi a jó.
ÉN tudom, hogy a védőoltás JÓ, szerintem nekik erről más a véleményük, például.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.02.01. 17:15:35

@lac1: Amerikai mentalitás. Nem vagy te rokonságban a puritán "alapító atyákkal"? Az a gondolatmenet bújik meg sok olyanban is, amit nem gondolnánk, hogy: ami rossz a testnek, jó a léleknek, ami jó a testnek, rossz a léleknek. Ebből kifolyólag, az a cukros, ragacsos, borzalmasan orvosságízű lötty, azaz a kóla JÓ, mert rossz íze van. (Emlékszem az első kortyra életemben...Brrrrrrrrr, még most is kiráz a hideg.)
A gyerek TUDJA, mi a jó neki, te meg azt tudod, hogy az is jó lehet, amit nem tud, hogy jó neki.
Fogalmazzunk pontosan. A védőoltás JÓ, a szúrás ROSSZ. A magyar nyelv túláltalánosít. Ha a gyereknek megmondod, hogy a mi rossz, és mi jó, akkor megérti. Az egy napos is. Egyébként nem minden védőoltás jó. Szerintem ez a disznóinfluenzás csak piaci kacsa, hogy finom legyek, és képzavart is használjak.

lac1 2010.02.01. 18:01:54

@miriamele:
Ez jó!
:-)
Nos, természetesen én sem vetem meg ami jó, és a károssága nem nő túl az élvezeten - ha már haszna nincs.
Amúgy ráhibáztál, én nemhogy kólát, de jellemzően szénsavas vackokat nem veszek, még ünnepre sem, mindig rostosat vagy gyümölcsszörpöt.
A Traubiszóda kivételt élvez.
de általában meg nem is veszek ilyeneket sem, szörp van, ha nincs akkor víz.
Mondjuk az esetek 70%-ban. Fagyi a gyengém... De alkoholt sohasem semmilyent (esetleg likőrös bon-bont néha...) édességből töltetlen kemény-cukorkát soha, gumicukor néha. Nem is dohányzok.
A gyerek a véleményem szerint csak úgy GONDOLJA, hogy tudja mi a jó neki. A "védőoltás" szóban ott a "szúrás". Tehát: jó kis nyelv a magyar!
Sajnos a gyerekek nem feltétlenül értik meg, szépen egyensúlyoznak és mérlegelnek a várható élvezet és az érte kapott bünti között.
Szerintem. Például az enyém, amikor megtiltottam neki, hogy jogsi nélkül ellopja a motoromat.
többször. Én is elloptam a faterét, de az más...

lac1 2010.02.01. 18:08:36

@miriamele:
Jah, nem kell ennyire túlkomplikálni.
:-)))))
Ami jó a testnek az jó a léleknek, de ebből nem kell FELTÉTLENÜL következtetni az ellenkezőjének az igazságtartalmára.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.02.01. 19:07:40

@lac1: Milyen már. Miért lopja? Nem a te gyereked? Mert akkor tudnia kell, hogy apától, motort, lopni SOHA!!!!! :-)))))))))))
Nincs még 14, hogy legyen motorra jogsija?
Az én gyerekeimre, de az iskolai gyerekekre sem, (és most nem csak a mostani "maradék" hanem a korábbi "elit" gyerekekre is gondolok) nem hatott a jutalmazás-büntetés. Lehet, hogy Koppány vére teszi, vagy a somogyi bicskás hagyomány. A legnagyobb dicséret a megfelelő személy által mondott "Na". A büntetés meg lepereg róluk, meg sem érinti őket. Nem is kapcsolják össze azzal, ami rosszat tettek. Marad a logikus magyarázat, és a dolgok következményeinek a megmutatása, hatni hagyása.

A Tyne folyó déli partja 2010.02.01. 19:50:24

@miriamele: meg náluk (indiaiaknál), az annak a jele, h. a férje mennyire szereti, nem? azért vannak annyira felcicomázva.

A Tyne folyó déli partja 2010.02.01. 19:54:16

@miriamele: erről közvetve az jutott eszembe, h. ezt magyarázd meg a cicának is...:)
kolléganőm most vitte el beoltatni a pár hónapos cicát, aki előtte teljesen vadóc volt. azóta csendes lett,és a kolléganőnek teljesen lelkiismeretfurdalása van, mert úgy gondolja, h. a cica azt hiszi, h. most büntetést kapott. mert ugye, megszúrták...
és a mienk is, mikor beoltattuk, nagyon ellenszenvesen viselkedett egy ideig velünk, mikor haazvittük, kirugrott a kocsiból, elrohant a kert leghátsó végébe,és úgy nézett vissza, h. látszott, h. azt kérdezi, h. "most ezt miért csináltátok velem, megszúrtak:)

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.02.01. 20:49:26

@lac1: Ez milyen?:
-Gyüssz óra fönek?
-Nem én lenek menek.
Élő beszéd,napjainkból.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.02.01. 20:55:34

@miriamele: Hadd büszkélkedjek.Azt mondta a kamasz a múltkor:-Ezt most miért engeded meg?Azt hittem nem fogsz beleegyezni.
Én azt gondolom,a határokat én szabom meg,de azok elég tágak legyenek ahhoz,hogy a gyerek érezze is őket, de mégis szabad lehessen.
Pl. tudja,hogy a hazugság azonnali kemény büntetést von maga után.Nem tudom,mi lenne az egyébként,,mert nagyon régen nem hazudott már.Esetleg elsunnyogott egy jegyet,ilyesmi.

lac1 2010.02.01. 21:40:14

@miriamele:
A dolog bonyolultabb. Először is, ő egy Rontó Pál, nagyon nincs ínyemre, hogy én tankolom, ő meg füstöli, azonkívül az egy kuriózum motor ('74-es Piaggio, négy felömlős versenyhengerrel és Silencer rezo dobbal!!!), tehát az üzemeltetése közel sem hétköznapi. Látod, ez pont a puritánság ellentéte, drágán üzemelő és körülményesen használható valami. Tisztán élvezet...
Amúgy meg: büntetni tudni kell.
;-)

_John_Doe_ 2010.02.01. 22:29:14

OFF

Tessék egy link az MTA oldaláról a nyelvjárásokról:

www.mta.hu/index.php?id=634&no_cache=1&backPid=417&tt_news=8591&cHash=4ecb208f5e

Egy másik, részletesebben:

geolingua.elte.hu/maps/regions/nyelvter_hu.html

És egy harmadik, ahol rátettem Magyarország megyéit is a gyengébbek kedvéért:

img.index.hu/imgfrm/1/9/5/9/BIG_0007101959.jpg

lac1 2010.02.01. 22:55:29

Szerintem a mai "mobil munkaerő" világában ez nemsokára elenyészik.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.02.02. 06:32:21

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: Nem kaptam meg őket. :-((((
Próbáld meg erre:evapontcsernokkukacgmailponthu

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.02.02. 06:34:58

@lac1: Mit fog erre a gyermek mondani húsz év múlva?"Apámnak volt valami ezeréves vacakja, ami menni sem bírt, nem is használta, de amilyen sóher volt, nekem sem engedte."
Ezzel a Rontó Pállal vigyázz, lehet, hogy csak azért szed szét mindent, mert ő lesz a század tervezőmérnöke.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.02.02. 06:37:12

@Animacs: A mi állatorvosunk mondja neki, most egy pici szúrást fogsz érezni. Erre a cica ellazul, és valóban pici lesz a szúrás. Ez egy olyan ember, hogy a legvadabb bősz állat is kezesbárány lesz, ha hozzáér.
Állatorvosnak is születni kell. Régi cicát operálni kellett, arra vigyázott, hogy szép legyen a sebhely. Nem is látszott.

lac1 2010.02.02. 08:26:29

@miriamele:
Hát lehet, hogy azt mondja majd, de a mérleg másik serpenyőjében meg ott lesz a még működő motorom!
Tudom, ez olyan öntörvényű és individualista megközelítés, de az ilyen személyiségem miatt nekem mindenem megvan, mindenem működik, nem kell kölcsönkérnem sem pénzt, sem szerszámot sem autót. Az is szép élet, hogy "egyszer élünk", és a gyerekemnek mindent lehet mert a gyerekem, de ez számomra nem vonzó, és énszerintem így a családom is jobban jár.
És a tervezőmérnök nekem úgy jelenik meg, hogy utána működőképesen össze is rakja...

lac1 2010.02.02. 08:28:01

@miriamele:
Erre van viccem:
Elmegy az állatorvos a betegségével az emberorvos barátjához.
-Mesélj, hol fáj, mi a baj? - kérdi az emberorvos.
-Hja, így könnyű...!

_John_Doe_ 2010.02.02. 11:05:49

@miriamele:
Jogsi nélkül!

És innentől teljesen mindegy egy muzeális vagy egy speed motorról beszélünk.
Jogosítvány megszerzése után, ha nem adja apuka, lopja is el! :)

Lehet én valamit nagyon elbasztam a gyereknevelésben, de az én gyerekeimnek szerintem meg sem fordul a fejében, hogy jogsi nélkül elvigyék akár a motoromat, akár a kocsit.

Pedig egyik sem egy magábaforduló könyvmoly. :)

_John_Doe_ 2010.02.02. 11:09:48

@lac1:
a gyerek nem hülye. Ha az ember elmagyarázza neki,
ez a dolog fontos nekem, vigyázz rá, így és így használd csak, akkor megérti.
És ha nem, de tanul a hibából, az nekem bármelyik tárgyamnál többet ér.

lac1 2010.02.02. 11:16:56

@_John_Doe_:
Utcában, hozzá kellett volna írnom, ráadásul lakóövezeti zsákutca. Forgalom: csak az ott lakók.

Amúgy persze, hogy nem hülye, de mint már írtam: a gyerek egyensúlyoz a tiltott gyümölcs és az érte gondolt bünti határán: megéri vs. nem éri meg.

De írhatnám példának a haverok medencébe való meghívását is, pedig jól tudja, nem szeretem, amikor idegenek mennek a vízbe.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.02.02. 13:25:03

@_John_Doe_: Az enyémeknek sem fordult meg, viszont amilyen hamar lehetett, jogosítványt szereztek, és onnantól ők is használhatták az autót. Nem elkérésre, hanem egyeztetéssel, hogy kinek, mikor kell.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.02.02. 13:26:09

@lac1: De hát nem idegenek!!!! A haverok, nem érted?????? :-)))))

lac1 2010.02.02. 14:06:35

@miriamele:
Közös lónak túrós a háta!!!!

Idegen = haverok. Ez nekem olyan, mint a saját alsógatya, a saját fogkefe.
Lehet érte homlokot ráncolni, de akkor is...
A sógornő pulyáját sem szeretem benne. Vegyen neki az anyja. Vagyis ásson és betonozzon meg csempézzen. Meg vegyen bele forgatót is.
:-)

lac1 2010.02.02. 14:08:06

@miriamele:
De a családról leírt történet után, igazat adhatnál nekem...
:-))))))))))))))))))))))))))))))))
(aminek nincs is vége...)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.02.02. 14:12:43

@lac1: Akár igazat is adhatok neked, úgyis tudod, hogy nincs. :-)))))
Várom a következő történetet a családról.
És nem túrós, hanem túros. És ez most nem nyelvtannácizmus, hanem ugyanaz az eset, mint a gemkapocsé. A habost jelentő túros már nem él a köznyelvben, csak ebben a közmondásban maradt fenn, viszont semmi értelme nincs, ellentétben a túróssal.(és persze gémkapocs)

lac1 2010.02.02. 15:06:20

@miriamele:
Aha...
megmondom őszintén, ezt megnéztem és igazad is van.
SOHA nem gondoltam volna, azt viszont érzékeltem, hogy nem értettem a TÚRÓ (tejtermék) és a közösen használt tárgyak közti összefüggést...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.02.02. 16:13:11

@lac1: Egy nőnek a legnagyobb bűne az, ha igaza van.:-))))

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.02.02. 17:45:17

@lac1: 1.gyüssz:jössz
Óra:arra
fönek:fölfelé
lenek:lefelé
ezeket ma is hallani,nem csak emlékeimből szedtem elő
2.családod ismeretében készségesen elismerem,hogy igazad van.Ha lenne medencénk, az én férjem is hasonló indokokkal magyarázná,miért kell benne haverok nélkül úszkálni.Ettől függetlenül azért nincs igazatok,mert Miriamelénewk van igaza.:)))

_John_Doe_ 2010.02.02. 19:00:02

Van medencém. Rendszeresen fürdenek benne a gyerekek ismerősei is és ha bulizunk, akkor az én/feleségem barátai/családtagjai is.

Nekem lac1 álláspontja enyhén sóhernek tűnik. (én motorom, én medencém)Persze lehet hogy nincs igazam.

@miriamele: a nagyobbik most lett tizenhét, ha nem esik ez a nagy hó, már vizsgázna. :)
Idegesíti is kellően, mert a kocsija már két hete megérkezett.

lac1 2010.02.02. 19:33:19

@miriamele:
Nekem ez sohasem volt probléma. Az öntudatos nőket nem szeretem.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.02.02. 19:33:58

@_John_Doe_: Nem sóher.Ilyenné tették a körülmények.(bocs,h. kitárgyallak,lac. de úgyis látod:)))

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.02.02. 19:35:55

@lac1: Mi a csudát keresel akkor nálunk?:)))))
Miri olyan szelíden öntudatos,hogy észre sem veszed, Animacs jobban, én meg ..igen.

lac1 2010.02.02. 19:46:01

@_John_Doe_:
Nem sóherság. Minél többet/többen fürdenek benne, annál több a meló vele. Én meg a SAJÁT családomra hajlandó vagyok, de másra már nem.
És most van az, amit eddig tagadtam de nálam is vannak kivételek: az én gyerekeim tudják, hogy a kipattintott labda után MEGINT lábat mosok, mert sajnos a sógor pulya 8 éves korára még ott tart, hogy fürdés előtt lábat kell mosni, mert a Laci bácsi balhézik, de arra már nem tanították meg, hogy nem a lábmosáson van a lényeg, hanem a láb tisztán tartásán. Ergo, ha a levegőben tud járni (amit nem hiszek), akkor egyszer sem kell lábat mosni. De ha százszor megy ki, akkor százszor kell lábat mosni.
Tehát nem érti meg, hogy a lábmosás az nem jelent mást, mint a láb tisztán tartását.
És mivel én felneveltem már három saját gyereket, nem kívánom átélni a más hiányos neveltetéséből fakadóan negyedszer is ugyanazt.
Ezt valóban fel lehet fogni sóherságnak, de valójában nem ugyanaz.
Persze, ha konkrétumot akarok mondani, akkor sajnos le kéne írnom, hogy a nevezett személy vett a gyereknek egy Intexet, aztán vett hozzá szolárt (mert a pénze több, mint az esze), természetesen egy nap alatt zöld lett a lé, és szépen leengedte, amikor elmeséltem neki, mit kell tennie, hogy szép kék legyen, mondván, hogy nekem úgy is van kék vizű medencém, és hát rokonok vagyunk, a k. anyádat!
A belejátszott hajcsatot csak mellékesen említem meg, dörzsöltél már fel rozsdát a víz alatt csempéről?
A motornál sem a tulajdonjog a lényeg, sajnálom, hogy nem értetted meg, de nem írom le még egyszer.

A Tyne folyó déli partja 2010.02.02. 19:48:58

@miriamele: a mienk anno ugyan kedvesen bánt vele, de ilyet nem mondott neki. de simogattuk közben mi is, az állatorvos is, mégis nagyon félt, elhullatta az összes szőrét (mert ezzel akkor ugye, ha elhullatja, kicsúszik a ragadozó mancsából.)
de ránk haragudott, nem is az orvosra, gondolom, azt hitte, h. most büntetést kapott.

A Tyne folyó déli partja 2010.02.02. 19:50:08

@Animacs: egyébként nagyon félős cica volt, még a kölykeit se merte cipelni, meg nem mert lejönni a padláslétrán, amin pedig az összes többi fejjel lefele rohangált.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.02.02. 20:10:47

@lac1: Nincs "medönciém",macskaként utálom a vizet,ha állandóan fürdőzni kell benne.Nézni imádom.Ha öreg(ebb)leszek és gazdagabb, Szigligeten fogok lakni.Vagy a Kanári szigeteken.

lac1 2010.02.02. 20:31:02

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:
a nyári forróságban...
Az biztos, hogy amióta van hol lubickolni, azóta a gyerekek sokkal-sokkal többet vannak szem előtt, és a nyári esténként a forróságban nem annyira idegesítőek.

A Tyne folyó déli partja 2010.02.02. 20:31:27

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: na, pedig én meg imádom. igaz, nem a medencét, inkább a természetes vizet.
most megint elterelődtem: erről eszembe jutott, h. mindig azzal jönnek, h.drága a Balaton. Aha. tavaly nyáron az almádi strandra 400 forint volt a belépő, az ilyen medencés strandokon meg már rég ezer fölött van. akkor mi is a drága? ráadásul, a Balaton elég nagy medence ahhoz, h. ne legyen benne tömegnyomor. csak úszni kell tudni...

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.02.02. 20:36:04

@Animacs: Azt nem tudom,azért nem tudok úszni,mert utálom a vizet, vagy azért utálom,mert nem tudok úszni.Az egész gyerekkorom nyarait két évente felváltva a Balatonon,illetve a Hernádnál töltöttem.

_John_Doe_ 2010.02.02. 20:40:00

@lac1:
Tényleg nem értjük egymást. Én egyik tárgyamat se fetisizálom, és a családom mellett másokért is képes vagyok áldozni. Pl az idén télen 4-5-ször eltakarítottam a havat mindkét szomszédom elől is. Vagy, mivel az én gyerekeim már kinőtték, a kerti rönk mászókát-hintát felajánlottam az akkor még csak párszor látott új szomszédnak, mivel láttam a kisgyerekeket.

Medencét meg bekoszolják? Vegyszer, szűrő, porszívó és háló. Nem egy nagy durranás.

lac1 2010.02.02. 20:55:33

@_John_Doe_:
Én sem fetisizálom, csak PONT annyit vagyok hajlandó rá áldozni, beszerzés, fenntartás, tisztítás, mint amennyi a családomnak kell. Így jut másra is, pénzben is, időben is.
Vagy: igen, fetisizálom, de így minden mindig azonnal használható, relatíve olcsón kis időráfordítással üzemeltethető, és nem kell kölcsönkérnem.
Ezen gondolkodnom kell.
:-)

_John_Doe_ 2010.02.02. 21:02:32

@lac1:
mielőtt megsértődnél, nincs veled bajom, de nem vagyunk egyformák. Sőt ebben nagyon különbözőek vagyunk. :)

Tiéd, azt csinálsz vele amit akarsz. Te dolgod, senki nem vethet rád emiatt követ.
Ami az enyém, azzal oszthatom meg akivel akarom, rám se vethet senki követ miatta.

Apropó: vmek.niif.hu/00300/00367/00367.htm

lac1 2010.02.02. 21:07:59

Vagy: különleges családod van: nem élnek vissza a jótékony lelkeddel.
Tudod, nem véletlenül született az a szólás, hogy: nyújtsd a kisujjad, a karodat kívánják.
Vagy valami ilyesmi.

lac1 2010.02.02. 21:13:21

@_John_Doe_:
Dehogyis sértődöm, ha tudnád az életemet, akkor tudnád, hogy ez most nekem olyan, mintha tejben-vajban fürösztenének.
És ami a legszebb: én megvagyok győzködve az életvitelem helyességéről (figyeled az egomat?), mert stabil munkahelyem van, nincs tartozásom, vannak barátaim, ellenségemről nem tudok, a gyerekeim jól tanulnak, és nem kell megalázkodnom senki előtt sem.
Mondjuk a fát sem vágom magam alatt, ha nem feltétlenül szükséges.
:-)

lac1 2010.02.02. 21:19:06

@_John_Doe_:
Jaj ez nagyon hosszú így...

_John_Doe_ 2010.02.02. 22:20:43

@lac1:
Semmi gond, készítettek belőle filmet is.
Talán próbáld kikölcsönözni, vagy -félve ajánlok ilyet-, húzd le valami fájlcserélőn.

lac1 2010.02.03. 08:51:25

@_John_Doe_:
Nem a általános értelmezésbeli hosszúságával van a baj, hanem hogy monitoron én nem tudok ilyen hosszút elolvasni.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.02.03. 14:56:54

@_John_Doe_: Jó hogy küldted,bár lac nem Ebenezer,azt hiszem .És az itteni légkörben javul is.:))@lac1: Nem a kisujjad,karod kérik,hanem az egész embert.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.02.03. 20:48:05

@Animacs: szörnyű.az emberi ostobaságnál csak a gonoszság nagyobb,azt hiszem.
Alkalmatlan az egész banda,akik a gyerekvédelemben dolgoznak,már mondtam,ez a véleményem.

lac1 2010.02.03. 21:55:31

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:

Megkérdeztem a nevelőszülős térítést.
Érdekel?
Sajnos, a gyerekvédelmiek törvényeket hajtanak végre, nekik vajmi kevés beleszólásuk van.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.02.03. 22:25:32

@lac1: Igen,kösz.!!tudod,a törvények végrehajtásáról mindig az jut eszembe:-"Parancsra cselekedtem!"

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.02.03. 22:35:04

@lac1: Ha após lemondott az örökségről,minek akarnak odaköltözni,vagy milyen alapon?Megcsinálhatják a házat az örökösnek?

lac1 2010.02.03. 22:49:50

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:
Igen, van ilyen vetülete is.
De itt tulajdonképpen nem kell félnie, hiszen "eu-konform" eljárásról van szó.
És ha ő nem, akkor a másik meg úgy is megteszi, ő meg éhen marad.

Nem, az két különböző ház...
Olvasd el még egyszer, magánban megválaszolom, ha nem fogalmaztam érthetően.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.02.04. 16:23:23

Az ész megáll. (a nevelőszülős témához)
süti beállítások módosítása