HTML

BEZERÉDJ AMÁLIA

Minden nézőpont kérdése.Az én nézőpontom egy kicsit más, mint a többieké.Ez gyerekkoromban zavart egy egy kicsit, mára jól elvagyok vele.Az élet apró dolgai a nagy dolgok,nézzük őket másként.

Friss topikok

  • Yato Squaw: Én is szomorúan tapasztalom, időnként benézek reménykedve ... Kicsit pezsgünk az epreskertben, néz... (2010.12.10. 20:46) fittness
  • A Tyne folyó déli partja: @_John_Doe_ ÚJ NICK!: nem SZERETEK főzni. de attól még főzök, csak gyorsan, egyszerűen elkészíthe... (2010.08.21. 12:48) Ha egy héttel később tör ki a vulkán...
  • lac1: @nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: Pofátlan volt a tanárával. (2010.04.18. 20:01) Szatír a kertvárosban
  • lac1: @Animacs: Valami hasonló. De egy sógornővel pl., akivel semmilyen kapcsolatom nincs, attól csak a... (2010.03.04. 18:07) AVATAR
  • miriamele: Az ész megáll. (a nevelőszülős témához) (2010.02.04. 16:23) "Bementem a tanácsba"

Linkblog

A három kismalac-mese 2.

2009.12.30. 17:57 nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu

A három kismalac az óvodáskorú gyerekek kedvenc meséi közé tartozik.Tanmese-szerű,de nem olyan szájbarágósan,mint a Tücsök és a hangya c. mese.A gyerekek azért szeretik,mert azt mondja el nekik,hogyan lesznek ők is nagyok,okosak,farkast legyőző kis emberkék. Pszichológiailag  arról szól,mikor jön el az a pillanat a gyerek életében,mikor már nem az öröm-elvet követi az életében,hanem a valóság-elvet,ösztön-én helyét átveszi a felettes én.

Arra tanít,hogy ne legyünk lusták,felületesek,és hogy kitartó munkával még a farkast( belső félelmek,rosszaság) is legyőzhetjük. A három szereplő közül most nem a legkisebb szerepe a fontos,mint a tündérmesékben, hanem a legnagyobbé,mert itt a fejlődést hangsúlyozza a mese. A gyerek egymás után mindhárom malaccal azonosítja magát,és felismeri a fejlődést,az okosodást,a naggyá válás lehetőségét. A legkisebb  malac szalma háza sietősen épült,mert menni kellett játszani, az öröm-elv érvényesült. A középsőnél van némi fejlődés,egy kicsit erősebb az ő háza,de ő sem fordított rá elég időt,gondot.Igazi eredmény a harmadik malacnál van: le tud mondani a játékról,elvégzi először a feladatát,ezáltal a jövőjét is befolyásolja egy kicsit,tesz önmagáért. A mese malacaival azonosuló gyerek is látja a fejlődést, maga vonja le a cselekedetei következményeit. A farkas megeszi a legkisebb malacokat,de érdekes módon ezt nem sérelmezik a gyerekek,mintha éreznék,hogy csak egy korábbi fejlődési szinten lévő malac tűnt el, és a nagyobb,okosabb-ugyanaz,de más-megmaradt.A farkas elpusztul a mese végén: az igazságszolgáltatás gyors,hatásos.Ez bebizonyítja,hogy még egy ilyen erős ellenséget is le tudunk győzni,ha az eszünket használjuk.A farkas a rossz megtestesítője-időnként a gyereki rosszaságé is,-a gyerek példát kap,hogy lehet  legyőzni.

A mese hatása az önmagát kereső gyermek számára nagyon fontos,nem ad szájbarágós magyarázatot,hagyja,hogy a gy. önmaga értse meg a dolgokat.

121 komment

Címkék: mese kismalac meseelemzés mit mondanak a mesék

A bejegyzés trackback címe:

https://mitcsinalegy40evesnyugdijas.blog.hu/api/trackback/id/tr881633270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.12.31. 23:05:53

@amcsika: Mondjuk,akinek az édesanyja baráttá válik,annak mije volt az anyukája,ha nem példaképe?(nem a klasszikus példakép-modellre gondolok,csak nincs rá jó szavam).Barátnak azt választjuk, akit nagyon szeretünk,mert hasonlít ránk,vagy mert szeretnénk rá hasonlítani,nem? És ha az az anyukánk,az nagyon jó lehet,szerintem.

lac1 2009.12.31. 23:29:17

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:

Lehet, hogy rosszul fejeztem ki magam, de az én mesémben bizony Darth Vader maga mellé állította Lükét, ő lett Darth Lüke, és kettejük szövetsége Palpatine császárral az egész Galaxist a Birodalom befolyása alá eszközölték. Ahol szóval ott úgy, ahol nem ment ott meg a fénykarddal.
És bizony a farkas megevett mindenkit, de nem azért mert gonosz, hanem mert a farkas genetikailag olyan, hogy eszik, ha éhes.
Valami ilyenek...

:-)))))))))

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.01. 08:09:31

@lac1: Ha már farkas, amcsika anyucija a Kőszívű enber fiaiból a farkasokat sajnálta, mert ott szaladnak a jégen és felsebzik a lábukat.

lac1 2010.01.01. 10:53:36

@miriamele:
Állatbarát?
Mindig azokat eszik meg először a vadak. Mond neki vigyázzon ezzel!
;-)

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.01. 11:16:42

@lac1: Van, amikor a valóság felülírja a mesét.:))

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.01. 11:16:58

@lac1: Vagy a vadászok, illetve az "olyan, mint a vadászok"?

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.01. 11:20:07

@miriamele: hogy ti milyenek vagytok!Ilyen fényes elméket január elsején!:)

lac1 2010.01.01. 11:20:44

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:

Hát ezt sajnos napjában többször is érzékelem...

@miriamele:
Ez most számomra nem tiszta.

A Tyne folyó déli partja 2010.01.01. 13:58:35

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: negatív mese?????? arra gondolok, h. lac1 a csillagok háborújáról beszél, meg olyan mesékről, amiket "megírtak" , én meg az olyanokról, amelyek egy nép (sőt, népek) szájhagyományához tartoztak, tehát nem olyanokra, amelyek úgy születtek, h. egy kimondott meseíró valaki leült, és megírta. Hanem csak úgy kialakultak.

A Tyne folyó déli partja 2010.01.01. 14:01:53

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: nektek mást mutat a hozzászólás???? mert én sehol nem látom,h. bárhol azt írtam volna, h. Negatív mesék.....

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.01. 14:05:25

@Animacs: Lacinak írtad 18.29-kor! ott keresd!
Én sem tudtam mire gondolsz.

A Tyne folyó déli partja 2010.01.01. 14:09:20

nálam 18.29kor lac1 hozzászólása van, ott szerepel először...azért csodálkozom...előtte neki azt írtam,h. "modern" mesék, mint a csillagok háborúja, meg azok, amelyeket már írók írnak, tehát nem szájhagyomány útján alakulnak ki.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.01. 14:24:31

@Animacs: Vagy hülye, vagy részeg vagyok, bocs!!!!!:))))Furcsállottam,hogy te ilyet írsz,de nem esett le,hogy nem tudok olvasni!

LACI!!!! milyen a negatív mese?

A Tyne folyó déli partja 2010.01.01. 14:35:37

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: én azon csodálkoztam, h. ő is úgy írja, mintha én írtam volna. Azon gondolkodtam,h. valamit félreírtam, vagy mi van??:)))

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.01. 14:38:02

Félre néztünk és félre nyomkodtunk,azt hiszem.:))))))))))))))

lac1 2010.01.01. 16:52:29

@Animacs:
A Csillagok háborúja CSAK egy fajta példa volt.
De mondok gyorsan egyet amit te írsz, csak írd meg, hogy melyik mkese az, amely idézlek:

""én meg az olyanokról, amelyek egy nép (sőt, népek) szájhagyományához tartoztak, tehát nem olyanokra, amelyek úgy születtek, h. egy kimondott meseíró valaki leült, és megírta. Hanem csak úgy kialakultak."".
Tehát azért, nehogy elbeszéljünk egymás mellett.

lac1 2010.01.01. 17:01:08

Azért a tisztánlátás végett:

Lehet, hogy a "negatív mese" kifejezés helyett valami mást kellett volna használnom, habár szerintem helytálló, csak valószínűleg a két- többértelműség miatt ez hiba volt.
tehát.
A mese mint olyan szinte mindig "happy end"-el végződik, célja a hallgató pozitív élménnyel, pozitív töltéssel való feltöltése.
De a mese AKKOR is mese, ha nem "happy end" a vége.
Mert a "mese" az tulajdonképpen egy nem létező történet, (vagy amit mi nem létezőnek tartunk) közlése. A társadalom döntően nagy része persze a gyerekeknek szóló történeteket nevezi mesének, de ez nem feltétlenül kell, hogy így legyen.
Tehát a negatív mese = amikor a pozitív főhős elvérzik, a Vuk-ot lelövi a vadász, bőréből meg ágyelőkét csinálnak, Süsüt kardélre hányják a zsoldosok.
(emlékezetek mit énekeltek a zsoldosok ama mesében?
-Mi vagyunk a zsoldosok!
-Kezünk sosem dogozott!)

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.01. 18:31:42

@lac1: Általában azért végződik happy enddel,mert a főhős szempontjából íródik,az ő problémájára keresi a megoldást Ha a Vukot lelövik,akkor a vadász a főhős.

A Tyne folyó déli partja 2010.01.01. 18:38:50

@lac1: népmesék. Azokat nem egy meseíró írta, hanem a "nép". És mondom, eléggé hasonlítanak egymásra, szegénylegény, akitől senki nem várná, fogja legyőzni a sárkányt, pl. Tehát a gyerek vele azonosul (ugye, gyerek, nincs hatalom, erő, semmi a kezében), és úgymond megnyugtatja, h. lám, nem az kell hozzá, neki is van esélye:)

lac1 2010.01.01. 18:50:24

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:
Ezt mondom, hogy csavarnék a történeten.

lac1 2010.01.01. 18:55:14

@Animacs:
Ah, emlékszem egy La-Fontaine mese átdolgozásra (mondjuk nem népmese), amiben az a mese csavarása, hogy a tücsök följelenti a hangyát, hogy rasszista meg izé, kijönnek a hatóságok, élükön a hegedősök országos szövetsége, és a végén kiforgatják a hangyát a vagyonából.

A Tyne folyó déli partja 2010.01.01. 19:41:31

@lac1: de ezt gondolom nem gyerekek esti meséjének szánták:)

mi egyszer, tanárasszisztens koromban a Hófehérkét vettük a gyerekekkel (ráadásul autistákkal), és a felnőttek eléggé morbidan értelmezték (pl. hogy a halott Hófehérke nem kezdett-e el már oszlani, mikor jött a herceg, meg hogy a hercegnek hogy volt gusztusa megcsókolni egy holttestet, aminek különben is a szájában volt egy rohadt alma...)

lac1 2010.01.01. 20:04:53

@Animacs:
Nem hát. Csak mint példa, hogy sokféle vége lehet ugyanannak a történetnek.
És igen, a meseírók elég könnyen átlépnek egy-egy problémán csak azért, mert tudják: a gyerek nem tud róla.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.01. 21:53:11

@lac1: Ha mépmeséről van szó,azért lépnek át más problémán,mert annál az fontosabb,amit éppen a mese boncolgat.Pl. a Hófehérkében a gyerek valahonnan tudja,érzi,hogy nem halt meg igaziból,csak még nem érett meg az igazi,felnőtt életre.El tudja bolondítani még az öv,a fésű az alma,megint az a bizonyos orális korszak lezárása,megint az öröm-elv tér vissza.A gyerekek ezt tudják,hidd el.Azért van egyes korszakoknak más kedvenc meséje,mert minden korban más foglalkoztatja a gyereket.

lac1 2010.01.01. 22:44:44

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:
Hát... nekem egészen a Te véleményedig eszembe se jutott az, hogy a Hófehérke "nem érett meg e felnőtt életre".
Megette a mérgezett almát, slussz... (hibernáció?)
Minek bonyolítani???

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.01. 23:41:51

@lac1: Tekintheted belemagyarázásnak is,nem fogok megsértődni.Csak amíg a verselemzés nagyon szubjektív dolog,( nem tudom,melyik költőnk versét elemezték így:-a költő azt gondolta...-ő meg erre azt válaszolta,hogy gondolta a fene...)a mesének nagyon kötött szabályai vannak.Azt te is érzed,ha nem tartják be ezeket,valahol sántítani fog a történet,nem lesz hatásos.A Hófehérke típusú mesék anya-lánya viszonyt is boncolgatnak.Igazából szó nincs mostoháról,a serdülő lányok gondját fogalmazza meg:az anyám szebb,jobb nálam,én meg rivalizálok vele.

lac1 2010.01.02. 00:30:10

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:
A kötött szabály valahol skatulyát jelent, nem?
Én nem fogom fel belemagyarázásnak, mert vagyok olyan liberális, hogy a jogát meghagyom mindenkinek, hogy azt lát a dolgok mögé amit akar, csak ne legyen ez kötelező érvényű.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.02. 06:37:54

@lac1: Kardot lándzsát hordozott
Ruhánk mégse foltozott...

A Tyne folyó déli partja 2010.01.02. 19:11:09

@lac1: persze, mert biztos nem tanultál ilyeneket,mármint meseelemzést. én se tudtam addig, míg nem választottam ki anno pszichológia szemináriumra, h. a meséről akarok előadást tartani:) semmit se tudtam akkor ezekről, csak gondoltam, ez biztos érdekes téma lesz. az lett.

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: Arany volt.

A Tyne folyó déli partja 2010.01.02. 19:12:10

@lac1: rájött, h. még fiatal a házasságra:))))

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.02. 19:17:00

@Animacs: Tényleg.Arany jókat mondott.
@lac1: Kedvenc témám egyébként az ábrázolás gyerekkorban;te meg ott a múzeumban lettél képzett,térjünk rá arra,miért fontos az is?
Az modernben már egyet értünk!:)

A Tyne folyó déli partja 2010.01.02. 20:56:00

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: nekem az ábrázolásból volt egy "morbid" esetem (pedig már iskolás voltam).
mikor családot kellett rajzolni, odarajzoltam mellé apukám sírját is...a mostohaapámat meg meg sem említettem, mondjuk nem is csoda, akkora tahót rég hordott a hátán a föld, jobb lett volna, ha nem jön, apát meg végképp nem láttam benne soha.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.02. 21:05:43

@Animacs: Ez tök jó,és hiteles.A gyerekrajzokat azért szeretem mert igazából csak akkor lehet őket elemezni,ha jól ismered a körülményeket,a gyereket.

lac1 2010.01.02. 21:11:01

@Animacs:
Csepelit meg Cseh-Szombathy-t olvastam, meg ezt-azt, filozófiát, de én még hiszek a "felhasználói" szemszög elsőségében.

lac1 2010.01.02. 22:55:41

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:
Jó nehéz lesz érthetően leírnom a gondolatomat, így elsőre BIZTOS vagyok abban, hogy elsőre az lesz kiolvasható belőle, hogy rühellem a bölcsészkaron megtanulható dolgokat.
Amúgy van is bennem ilyen, mit tagadjam. Ha nem akarok zsákbamacskát árulni, akkor leírnám, hogy a feleségem lelkész-teológus, amikor olvasom a könyveit, akkor az ő könyveit olvasom.
Műszaki végzettségű és érdeklődésű lévén, én a termelő- és egyéb műszaki tudományokat elismerem és támogatom, a többivel hadilábon állok, természetesen a orvostudomány, művészetek (bizonyos ágai) most nem relevánsak a beszélgetésünknél. Elfogadom, hogy a meseelemzés létezik, elfogadom, hogy a mediáció létezik, de én úgy vélem, sőt állítom, hogy ezek túl vannak értékelve. Lehet mondani, hogy ezek fontosak, de ezzel én úgy vagyok, hogy túl sokan, túl jól megélnek ebből, pont, mint az egyszeri művészek. Mert annak idején a középkor végéig az álla... a z uralkodók és az egyházak voltak a legfőbb, mit legfőbb szinte a kizárólagos megrendelők, eltartva azt pár művészt. És tőlük bizony mesterművek kerültek ki. Jött a felvilágosodás (és az előbbi kormeghatározással lehet, hogy túl korai időszakot jelöltem meg), jött a polgáriasodás, az urbanizáció, elszabadultak a művészek. lehetett, mert ebben az időben lett divat (szerencsére) a tehetősek általi támogatás művészeknek, "civil" szervezeteknek.
Ez nem baj, csak egyrészt felhígult a "szakma", másrészt a tehetőseknek is nehezebb volt a megélhetése. Többek között a művészek slendrián és összevissza öltözködése rongyokba és össze nem illő felsőruházatba is innét eredeztethető. Kegyelemruhából nehéz szépen öltözni. És a mostani "modernek" ezért öltöznek így, mert azért a helyzet ANNYIRA azért nem változott meg, másrészt tisztelet az elődöknek.
Emlékeim szerint Constadt: A régiek és a modernek szabadsága, valamint Kis János: Az állam semlegessége, olvasmányaimban (pedig nem is a művészetekről szól) SZERINTEM az akkori kor gondolatait/világnézetét tökéletesen le lehet szűrni, és SZERINTEM (nekem legalábbis) az én véleményemet a haszontalan-kevéssé hasznos-hasznos, és öncélú tudományról alátámasztja. De ezzel szemben NEKEM Polányi Mihály teljesen elfogadható (félreértések elkerülése végett: Constadt is), még ha néha - ez nagyzolás volt, tőle csak egyet olvastam - érthetetlen is számomra.
(Personal knowledge - Személyes tudás I-II.)
Na. Ez volt a kerülő.
A meseelemzés BIZTOSAN fontos, de mivel eléggé réteg közönségnek szól (eredetileg persze), ezért a véleményem szerint jól kitaposott úton jár, ennek eredményeképpen megfigyelhető, hogy a sok évtizede vagy éppen évszázada megíródott/költődött meséket a mai kor gyermeki is tökéletesen megértik, elfogadják. pedig akkor még nem volt meseelemzés - vagy csak nem tudtak róla, hogy azt művelik?
Szimbólumokkal dolgozik a mese, ez lehet tárgy, lehet szín. Hófehér ló, kígyó, sötét barlang, stb.
Kisgyerek egyenlő az ártatlansággal, öreg király meg a bölcsességgel esetleg szabadsággal.
A gyerekmese úgy kezdődik, ahogy és ahol éppen a hallgató van, nyugodtan, melegben, szülőknél, vacsora, ruha.
Biztos lehetne még erről mesélni, de kíváncsi vagyok, hány meseelemző-tudós mesél tudományos mesél tudományos alapokon a saját gyerekének, vagy éppen visszanyúl a saját nagymamájának meséihez...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.03. 09:03:43

@lac1: Jó tudni ezekről is. Meg a szimbólumokról is, meg mindenről.
Szerintem a művészet ott kezdődik, hogy az ember a saját érzéseit kifejezi. Így vagy úgy, tehát nagyon is olyan, amit én is meg tudok csinálni. (pl Isteni süteményeket tudok sütni. Szívem-lelkem benne van:-))) )
Énekelni is tudok, rajzolni is, verset mondani is, éppúgy, mint a többi ember, sőt mesélni is. Szerintem a művészi kifejezés ugyanolyan alapvető emberi tulajdonság, mint a beszéd, vagy a teremtő képzelet. Persze komoly különbségek vannak egyének között.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.03. 09:26:40

@lac1: Tulajdonképpen azt mondod,amit mi,sőt szebben fogalmaztál.Amit a meseelemzésről írtál,az így van.Nem a mesélő,a hallgató elemez,hanem a tudósok,és ha valami többletet akarsz róluk,akkor fordulj hozzájuk.A mesét nem kell elemezni,csak ilyen esetben,mondjuk,hogy mi a fenéért akarja ezredszer is ugyanazt a gyerek.De már írtam,neki nem mondhatod,hogy:- Éppen regresszív korodat éled,drágám,azért meséljük ezt? Azért kellene ezt mindenkinek tudni,mert így segíthetne könnyen a gyereke problémáin.Tudod,hány szülő nem meséli ugyanazt a mesét,vagy ugyanazt többször,mert ő unja? Inkább keresné meg, mit akar a gyerek üzenni a mesei szimbólumokkal.(Lehet,hogy semmit!!Ép egészséges gyerek jól fejlődik.)Ám de mutass egyet,aki probléma nélkül való!
Te írod,hogy jól kitaposott ösvényen jár a népmese,erről szól a dolog.Több évezred tudása van a népmesékben,és igazából ezt kellene elfogadniuk az embereknek.
Férjem ezer éve hallja ezeket a dolgokat,de mikor kielemeztem neki a Bújj,bújj zöld ág című "ártatlan" gyerekdalt,azt mondta,hülye vagyok az összes tudóssal együtt.Ugyanis tömény pornográfia az egész,szimbólumokban.Kéred?

A Tyne folyó déli partja 2010.01.03. 12:12:47

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: pornográfia, ok. de azért erről az jutott eszembe, h. a parasztoknál eléggé egyhelyen zajlott minden, látta a gyerek a kismalac, stb. születését is, szóval nekik nem volt annyira misztikus az egész, mint azt az egyház akarta...meg gondolom, mint az arisztokratáknál. ott biztos nem láttak bele ilyenekbe annyira.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.03. 12:19:50

@Animacs: Persze,de ezt a mai eszünkkel, szocoalizációnkkal nehezen akarjuk elfogadni,elhinni.Amúgy mi másról szólnak ma is a dolgok, ha nem a szexualitásról?
"Nyitva van az aranykapu"-micsoda metafora!!
Az arisztokraták meg a pórnépen gyakoroltak.

A Tyne folyó déli partja 2010.01.03. 13:31:56

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: pedig a népdalok is jóformán csak arról szólnak:)
hogy a szeretővel mi van:)

méghogy most sok a szexualitás, mi?:))))
csak most kicsit másképp van. főleg megjelenítve.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.03. 13:38:18

@Animacs: Nekem jobban tetszik,ha én elképzelem,nem kell azt mutogatni is.!:))))))))

A Tyne folyó déli partja 2010.01.03. 16:44:22

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: meg az szimbólumokban beszél, utalásokkal, nem ennyire nyíltan, mint mondjuk egy címlap, meg filmek, stb.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.03. 17:53:07

@Animacs: "Éva,szívem,Éva/Megérett a szilva/Terítve az alja/Felszedjük hajnalra"
Teljesen nyílt beszéd.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.03. 18:08:39

@miriamele: Állítólag ezt csak mi értjük így.:)
Kár,hogy ezeket nem tanítják suliban abban a korban,mikor megjegyeznék a gyerekek.(mondjuk serdülő)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.03. 18:21:44

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: A gyerekek is rájönnek. A szilva ősrégi szimbóluma a ...na minek is?
Népdalt tanítani a bölcsőben kell, vagy még akkor, amikor belül van a gyermek. Valami miatt sokan gondolják, hogy nincs hangjuk, nem énekelnek a babának, pedig kéne, akármilyen hamisan. Legfeljebb megtanulja a leghamisabb dalból is kiszűrni a dallamot, mint én.
És az első perctől, ahogy rájön a leendő anyuka, hogy életet hord a szíve alatt, beszélni, énekelni,és játszani kellene vele.

A Tyne folyó déli partja 2010.01.03. 18:29:21

@miriamele: kiszűröd a hamisból a dallamot? kíváncsi vagyok,mit szűrnél ki az enyémből:)) egyáltalán nincs hangom.
persze, mikor a 9 éveseknek énekeltem, akkor mind odafigyelt,és azt mondták,h. "milyen szépen énekel a tanárnéni" pedig a fenét:)
ugyanígy, mikor a szomszéd "kislány" (ugyan már 17 lesz pár hét múlva, de nekem még mindig kislány, alig egyéves volt, mikor odaköltöztek, skszor vigyáztam rá), ő is közölte velem háromévesen,h. serinte tudok rajzolni, pedig dehogy. bezzeg kilencévesen már kiröhögött, h. miket rajzolok, nem lehet semmit felsimerni:)

lac1 2010.01.03. 18:53:17

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:
A pornográfról nekem most az
"ej halászok halászok
mit fogott a hálótok?
Nem fogott az egyebet,
mint VÖRÖS SZÁRNYÚ KESZEGET..."
kezdetű népdalocska sejlik fel, meg hát félreérthetetlen utalás a
"... nem eszik az egyebet, mint PETREZSELYEM GYÖKERET".
De azért a tiédet is kérhetem, a többieknek is, épülésül!

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.03. 21:22:16

@Animacs: Kodály apánk megmondta,mindegy,hogyan,de már az anyaméhben énekeljünk a gyereknek. Nekem volt olyan ének vizsgám,azt mondta a tanár,ha nem éneklek többet,átenged.Főiskolán csak énekből húztak meg:)
Persze,általános alsó tagozatában írd és mondd,egyetlen ének óránk nem volt.Hogy édesanyám miért nem énekelt,nem tudom,valószínű,nem volt kedve.Ezért,mikor 5.-ben azt mondta a tanár hogy énekeljek és mindenki rám nézett,-én meghaltam.
Azóta sem tudok mások előtt énekelni,csak gyerekeknek.Vagy tudok,de ahhoz lehet,részegnek kéne lennem:)gyerekeim nagyon szeretik a zenét(én is)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.03. 23:43:16

@Animacs: igen, édesanyám sem volt egy operaénekesnő, viszont nekem énekelt, így én tudok, sőt minden dallamot kihallok mindenhonnan. Egyébként sem előadóművészi teljesítmény kell, hanem önbizalom ahhoz, hogy a gyerekednek énekelj.
Viszont asztmás lettem, és elment a hangom, és sokáig nem énekeltem. Most, hogy középiskolában tanítok megint, úgy döntöttem, tanítok karácsonyi dalokat. Mondtam nekik, hogy évek óta nem énekeltem, lesz, ami lesz, de aztán jól ment, és ők is szívesen énekeltek. Mondjuk a közkarácsonyfához nem tudtunk kimenni énekelni utolsó nap, mert megbetegedtem. Kár.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.04. 15:58:22

@miriamele: Voltam első angol óráimon,nagy élmény volt.Összeraktak 8 teljesen kezdőt,és 12 ilyen szintűt,mint én. Állítólag 12 fős a tanfolyamunk.Így megint nem leszek beszédre kényszerítve.
Az összes számot elrontottam,már nevettünk a bénázásaimon,mikor megkérdezték,hány éves vagyok.Mondom,46.Azt mondja a tanár,megint rosszat mondtam,36!! Mondom magyarul,hogy ezt azért tudom,hány éves vagyok,és képzeld,azt mpndták,hogy azt a tizest tagadjam le!! Ezért már megérte hülyének lenni.Egyébként évek óta azt mondom,hogy negyven körül...:)))

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.04. 18:34:17

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: Mondtam én neked, hogy nem lesz olyan szép a menyasszony. De te ne törődj semmivel, az én kedvemért is erőltesd a beszédet, akinek meg nagyon nem megy, annak ajánljad a honlapomat.(ez itt a reklám helye)
A számokat nehéz megjegyezni, ha gyakorolni akarod, és a kicsi fiad hajlandó segíteni, akkor dobjatok fekete és fehér kockával, az egyik a tízes, a másik az egyes, és mondjátok angolul. (persze később a piros kocka is beléphet)Aki elrontja, zálogot ad. Vagy aki a kevesebbet tudja, palacsintát süt a másiknak. Vagy valami ilyesmi. Jó szórakozás, és hamar megtanuljátok.
Mi persze, amikor társasjátékot játszottunk, úgy játszottunk, hogy aki nyer, az összepakolhat.
Így sem volt kisebb az öröm, és szépen el volt pakolva a játék.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.04. 18:40:14

@miriamele: Az ember azt hinné,a számokat beleverték,anno...Hiszed,v. sem,többször gondoltam rád,mikor válaszolnom kellett,hogy most ezt muszáj angolul összeszednem!
A kezdőknek fel is hívom rá a figyelmét már holnap,( a többiekét is persze!!)

A Tyne folyó déli partja 2010.01.04. 19:47:02

@miriamele: eh, én a mai napig magyarul mondom magamban a számokat a munkahelyemen is:) (pedig velük dolgozom:)
@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: ez is milyen már, énekből buktatni...bár az énektanáraim, az általános és a középsuliban voltak a legjobb szívűek, a többi készségtantárgy tanárhoz képest...
kaptam rajzból kettest év végén hetedikben, meg egyest tesiből, mert nem tudtam felmászni arra a hülye kötélre, a szekrényugrástól féltem, meg nem csináltam szabályosan a kosárlépést. ja, technikából is kaptam egyest 10 évesen a dobozhajtogatásra...ennyit a kézzel való dolgok gyártásának, emg a sportnak a megszerettettéséről...
mentem volna óvónéninek én is, de akkor készségvizsga vagy mi is volt, és ugye se énekelni, se rajzoni nem tudtam, ügyetlen voltam mindenben. úgy látszik, ez fontosabb, mint az, h. mindenki szerint tudok bánni a kicsikkel.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.04. 19:51:52

@Animacs: Ezért volt ciki nekem is,én,a világ legjobbja,:))).énekből bukdácsoltam.De sikerült!
A számokat kösz!!

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.04. 19:52:44

KÉszségtárgyat tanítani kell igen kreatívan, nem osztályozni,az a véleményem!!!

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.04. 20:19:59

@Animacs: Én is ügyetlen gyerek voltam, egészen középiskolás koromig, amikor hirtelen helyére kerültek a dolgok. Később visszagondolva, és a helyzetet megértve, a következő volt.
Középiskolában azzal szórakoztunk, hogy megtanultunk a másik kezünkkel is írni. (Addig én nem láttam balkezes embert, gimiben volt egypár balkezes osztálytársam)És mivel balkezesnek indultam volna, (ezt felnőttként tudtam meg édesapámtól)helyretette a fejlődésemet. Teljes értékű kétkezes lettem, jobbal írok azért, de a balkezes görcsök fél év alatt elmúltak, és pillanat alatt megtanultam rajzolni, vágni, térben mozogni, ami miatt dühöngtem gyerekkoromban, mert semmi nem ment. Lehet, hogy neked is ilyen probléma áll a háttérben.

A Tyne folyó déli partja 2010.01.04. 20:24:07

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: hát ez az. ha nem lett volna az egyetem, ahol rengeteg sport közül lehetett választani, és soha nem hallotta az ember egyik edzőtől se,h. de béna vagy, akkor a sportot pl. egy életre megutálom...pedig még duci se voltam, csak ügyetlen. de azért egyest adni tesiból, rajzból, meg technikából???? az nem attól függ, h. milyen szorgalmas vagyok, ha megfeszülök, se lesz hallásom, meg kézügyességem. pláne nem, ha a drágalátos tornatanár még üvöltözik is az ügyetlenebbjével, h. de béna vagy. hát kösz...meg a tesi: emlékszem olyan tornaórára, már gimiből, amikor bejött a fiúk tesitanárja helyettesíteni. röplabdáztunk volna, de minden percben leállította,h. "nem szabályos". fáztunk tesiórán!! szerintem az lenne a lényeg, h. megszeresse a gyerek a mozgást, a sportot, mozogjon, és nem az, h. szabályosan ütött-e bele a labdába, meg hogy hány perc alatt futott le százmétert...

A Tyne folyó déli partja 2010.01.04. 20:26:34

@miriamele: nem hiszem. én mindkét kézzel ügyetlen vagyok:)
mondjuk, jobbkezes vagyok, de a vicc az,h. pl. a kártyát fordítva keverem, meg a söprűt is a másik oldalról fogom, mint kéne. emiatt kérdezték már, h. balkezes vagyok-e, pedig nem. csak részlegesen:)

A Tyne folyó déli partja 2010.01.04. 20:30:19

és pl. most is tornászni indulok:)
(kicsit kiakadtam a munkahelyi terror blogban a coyote-n, meg a többin, aki rögtön azt hozza fel,h. a nő a hibás, ha meg akarják erőszakolni...le kell nyugtatnom magam:)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.04. 20:31:40

@Animacs: Mondom én. Tényleg sokat lendítene a helyzeten, ha balkézzel rajzolgatnál "gólyafészket",hidd el, jó érzés.Én sem fordultam át balkezessé, mert akkor már 14 éve jobbkezes voltam, csak helyrezökkent a világom.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.04. 20:35:10

@Animacs: Miért, nem? Most skype-on jelölt be egy "férfi", azt hittem angolt akar tanulni, de képet akart, illetve azt kérdezte, hogy szeretem-e a szexet. Küldtem neki egy képet, amin Amália cica a vállamról mászik lefelé, és megírtam neki, hogy szeretem a szexet, csak nem vele, és jól kivigyorgó szmájliztam. Erre ő: Miért?
Tényleg zárlatos a kapcsoló...

lac1 2010.01.04. 23:11:50

@Animacs:
Én sohasem tudtam elmondani az iskolában a Himnuszt, a végére énekeltem, a többiek örömére...

A Tyne folyó déli partja 2010.01.05. 14:13:52

@miriamele: na, ezt a blogot nem tiltottak le a munkahelyi gepen:) amugy sokminden le van tiltva, a mh terror pl. (tesom szerint a terror szo miatt...), de a homar is, meg rengeteg dolog..pedig amugyis csak ebedszunetben netezhetek.

na szoval: a skype-on az arabok, indiaiak a legrosszabbak, mig nem jottem ra, hol kell atallitani,h. ne irhasson boldog -boldogtalan, addig folyton jott egy csomo uzenet toluk. es total ugyanazt a koreografiat kovettek. ha visszakoszontem neki, kovetkezo kerdes az volt, h. van-e baratom, ha nem, akkor kovetkezo: you are beautiful (de sokkal rosszabb helyesirassal es angollal), es hogy biztos baratok leszunk. volt olyan, aki harom mondat utan megkerdezte, h. mi a helyzet a szexualis eletemmel, ha nincs baratom, es mikor megkerdeztem,h. ugyan mi koze hozza, kozolte, h. de hat az ember ezt a barataival megbeszeli...es en ugye neki a baratja vagyok, mert mar valtottunk harom mondatot....akadt, aki egyenesen meg akarta hivatni magat hozzam, merthogy ha en mennek, tengerparti szobam lenne, meg o mar allitolag ilyen skype-os ismeretseggel vegigjarta a vilagot...es megsertodott, h. nem ajanlottam felneki a sajat lakasunkban (ami ugye, anyukame foleg...) szallast...

de volt olyan is, egy sziriai, aki egyenesen kozolte velem, h. ha en carer vagyok, akkor kutya kotelessegem gondoskodni orola is. ezt ugy ertette,h. menjek hozza felesegul, h. el tudjon jonni onnan...

de eloben is volt egy hasonlo, az is ilyen sotetfajta, ugy latszik naluk a tolakodas, a masik maganeletebe furakodas a norma.
eletemben eloszor voltam az itteni sportcentrumban, szaunazni. maszkalok, nezegeek (egy kulon helyiseg, gozfurdovel, aromaterapias szobaval, jegesvizes medencevel, pihenohellyel). mire a srac megszolit,h. ugye eloszor vagyok itt. ok, ez meg belefer. masodik kerdes: hany eves vagy? (akkor voltam 33). kerdes: van ferjed? mondom nincs. mire o: ennyi idos vagy, es nem vagy ferjnel? konyorgom, mi koze hozza???? meg masnak se, de annak, aki eleteben eloszor lat???

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.05. 16:16:18

@Animacs: Férfiak, mit vársz tőlük. :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Nemzetköziek meg még inkább. És egyébként menj hozzá, hogy el tudjon jönni onnan, én is kaptam már ilyen kérést. Aztán tartsd el, mert neked jó állásod van, meg végezd is el a házimunkát, mert az mégiscsak a nők dolga, legyél hű feleség és nézd el, ha ő ki-kirúg a hámból, szüljél sok (fiú) gyermeket, de aztán 1. foglalkozz is velük, 2. de maradjon a melled a helyén, mint Ladyb-é,meg még mi nem kéne???? Ha nem lenne sírnivaló, kacagni való volna.

lac1 2010.01.05. 17:19:35

@Animacs@Animacs:
proxy-val próbáltad?
Amúgy nekem is van skypem, nekem miért nem írnak jányok? Vagy ha női nevem-képem lenne feltöltve, akor nekem is lennének udvarlóim?

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.05. 17:32:07

@lac1: Igen lennének. Próbáld ki. Vicces érzés lenne férfiként szembesülni ezzel. Az én kitett skype képemen is látszik, hogy nem vagyok mai csirke, de úgy látszik nemcsak a MILF-ekre bolondulnak, hanem a GILF-ekre is (G=grandmothers)

A Tyne folyó déli partja 2010.01.05. 19:03:55

@miriamele: mi az a MILF, sokszopr láttam már neten, de nem tudom...(tudom, barlangba való vagyok, mint írta valaki a mh terrorban...)

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.05. 19:23:15

Sziasztok!Ma is végig ültem 4,5 óra angolt.Please,cafe!Többet nem kell mondani,mert bonyolult lenne így elsőre.Miriamele,mindenben igazad van,sajnos.
Kedves Lac! Ma azt is tanultam,hogy nem szabad azt kérdezni,hogy hány éves vagy,van-e férjed,egyéb személyes dolgokat.:))Úgyhogy évek óta 40 vagyok,és küldök képet,ha elmondod,mit hogyan jelöljek ki,hogy ide is érjen.Mivel tök egyedül tanultam meg ennyit a gépen,igencsak béna vagyok.Nagyon meg nem merek garázdálkodni,hátha oda küldük vmit,ahova nem kéne.

lac1 2010.01.05. 20:35:06

@miriamele:
Persze. Nem hallottál még a milfhunterekről???
;-)

lac1 2010.01.05. 20:37:12

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:
Két lehetőséged van.
Az egyik (ami nem fog tetszeni), hogy a képpt felteszed egy képmegosztóra, és a linket meg ide másolod - mindenki látni fogja.
A másik: elküldöd emilre.

A Tyne folyó déli partja 2010.01.05. 20:48:39

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: mármint "coffee?:)"
csak mert amit írtál a kávézót jelent:)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.06. 14:32:01

@Animacs: Bocs, ronda lesz: Mothers I'd Like to Fuck.
Az én koromban már Grandmothers...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.06. 14:33:55

Azt hiszem benyelte a magyarázatomat a blogmotor. Fulladjon meg!

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.12. 19:28:18

@miriamele: Kérlek küldd át a honlapod címét,mert nem találom!!!!Tanulnom kell!!!!:)) Kösz!

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.14. 06:38:35

Mi ez a nagy punnyadás? Vagy mindenki angolt tanul?
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.14. 18:46:29

@miriamele: Mindenki elveszett.Én-ÉNNNNN angolt tanulok!Utána elmegyek edzést tartani,és olyan fáradt vagyok,hogy semmi produktívra nem vagyok képes.Most még azt tanuljuk,amit már háromszor megtanultam,és ez is fáraszt.Mi lesz velem később?
A kezdő csajokat elküldtem a honlapodra.:)

A Tyne folyó déli partja 2010.01.14. 22:04:02

@miriamele: én nem, én tudok:)
hétfőn-szerdán meg tornászni vagyok. amúgy meg olvasok. angolul:)

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.14. 22:47:12

@Animacs: jó neked.viszont ma a kezdóket azzal vígasztaltam,h.mi is voltunk tök kezdók(((Ez aljasság ilyet mondani,nem?Mikor még annyit sem tud,mit én.

lac1 2010.01.15. 15:49:07

Jó napot!

Figyelésen vagyok.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.16. 17:35:51

@miriamele: Hát nem.ezért írtam neki egyszer,h.jobb lenne arrébb költözni egy 100-200km.-t.Az enyémek 25km-re laknak tőlem,de így is kiakasztanak a dolgaikkal.Ott meg mindenki egy rakáson...

lac1 2010.01.16. 19:35:36

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:

Csak annyit, hogy figyelni van erőm, írni, így esténként már nem annyira.
Amúgy: jó a történet?
;-)

lac1 2010.01.16. 19:37:39

De, a "férfirokon" szemben 40 méter, a szegény dédi amíg élt, gyalog 3 perc (lemértem), sógornő 950 méter, azt meg a bringa órájával mértem. Egy kupacban mindenki.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.17. 17:30:12

@lac1: történet jó,csak kétszer olvastam,még elmélkedem rajta egy sort,azt hiszem.Hogy telt a hétvége?:)

lac1 2010.01.17. 17:39:31

Pedig az egyik részt még ki is felejtettem belőle!
A hétvége? Felemás...Olvasás, net, a fater születésnapja... igaz light-osan.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.17. 17:51:28

Kérem a kimaradt részt is!
Mit olvasol mostanság?

lac1 2010.01.17. 22:53:54

Azt asszem már körbeírtam, valahol, de holnap egy mélben megemlítem.
Most? Egyszerre többet olvasok, Jelenleg egy Star Wars sorozat x-edik újraolvasása, a munkahelyen a Cseh-Szombathy: Családszociológiai problémák és módszerek, a mutternál a vasárnapi ebéd közben a
Két- és fél óceánon át, Jármer Ferenc tollából.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.18. 05:50:20

@lac1: A Két és fél óceánon át-ot nem olvastam.
Miről szól?

lac1 2010.01.18. 13:16:00

Arról, hogy az író nagykövet volt 5 évig a japóknál (80-as évek eleje), és a kiküldetésük végén egy lengyel hajóval utazik haza a feleségével, és tulajdonképpen ez egy úti beszámoló, ami két és fél óceánon keresztül és nemtom hány kikötőn át történik meg, asszem Hamburgig.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.18. 18:59:19

@lac1: Megkeresem egy könyvtárban. Érdekes lehet.

lac1 2010.01.18. 23:04:10

Én régen olvastam, mostanában megint elkezdtem, mert rájöttem, hogy az ember a korral finomodik (vagy keményedik?), de mindenesetre a dolgokat másképp értékeli. Jólesik úgy elolvasni valamit megint, hogy közben a világról alkotott képünk egyrészt megváltozik, másrészt meg bővül.
Ha ennek vége, akkor asszem a Vándorúton Indiában c. könyv lesz a következő.
Szerintem.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.01.19. 13:45:20

@lac1: Ebben teljesen igazad van. akárhányszor olvas el az ember egy könyvet, az annyiszor más élmény.
süti beállítások módosítása