HTML

BEZERÉDJ AMÁLIA

Minden nézőpont kérdése.Az én nézőpontom egy kicsit más, mint a többieké.Ez gyerekkoromban zavart egy egy kicsit, mára jól elvagyok vele.Az élet apró dolgai a nagy dolgok,nézzük őket másként.

Friss topikok

  • Yato Squaw: Én is szomorúan tapasztalom, időnként benézek reménykedve ... Kicsit pezsgünk az epreskertben, néz... (2010.12.10. 20:46) fittness
  • A Tyne folyó déli partja: @_John_Doe_ ÚJ NICK!: nem SZERETEK főzni. de attól még főzök, csak gyorsan, egyszerűen elkészíthe... (2010.08.21. 12:48) Ha egy héttel később tör ki a vulkán...
  • lac1: @nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: Pofátlan volt a tanárával. (2010.04.18. 20:01) Szatír a kertvárosban
  • lac1: @Animacs: Valami hasonló. De egy sógornővel pl., akivel semmilyen kapcsolatom nincs, attól csak a... (2010.03.04. 18:07) AVATAR
  • miriamele: Az ész megáll. (a nevelőszülős témához) (2010.02.04. 16:23) "Bementem a tanácsba"

Linkblog

Szatír a kertvárosban

2010.03.02. 19:01 nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu

Barátnőm hazafelé tartott este fél tízkor,egy viszonylag csendes kis utcában. Nadrág,hosszú fekete kabát volt rajta.Egyszercsak valaki benyúlt a kabát alá,át a lába között.

Hátranézett,és mivel sötét volt, csak egy sötét,sapkáját a szemébe húzott alakot látott. Megfordult,lekapta válltáskáját,és elkezdte ütni a packot, az meg hirtelen futásnak eredt. Barátnőm elkezdett utána kiabálni:-Várj meg te szemét,ne menj sehova!! Gyere vissza,elkaplak!!! Azt meséli,még egy kicsit szaladt utána,kiabált, hogy várja meg, de a sötétben meglépett előle(!)a pacák. Kérdeztem, mit tett volna,ha utoléri,és elkapja? Azt mondta,annyira nem ijedt meg,(és még utána sem lett idegbeteg,)hogy szétverte volna a táskáját a fején.

Teljes lelki nyugalommal, jól szórakozva mesélte el a történetet,az amúgy hat zárral zárkózó,mindentől félő ötven kilós barátnőm.Azt mondja, ő tudja,hogy ezzel a pacákban több kárt okozott, mint az őbenne.

320 komment

Címkék: szatír

A bejegyzés trackback címe:

https://mitcsinalegy40evesnyugdijas.blog.hu/api/trackback/id/tr161803595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.04.02. 12:14:11

@_John_Doe_: Miért nem? Itt egy érv. A teszteket, legyen bármilyen, iskolázott angolok (=fehérek) nyelvén írják. A feketék szlenget, azaz tájszólást beszélnek. (A latinók meg spanyolt). Nyelvi probléma akadályozza az azonos értéket. Nekem is csak magyarul annyi az annyi, angolul hússzal kevesebb. Sírjak, vagy nevessek? Angolul csak egy lennék az okos nők közül, de magyarul ...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.04.02. 12:16:42

Ja, és megint tele a mosogató! :-)))))))))

_John_Doe_ 2010.04.02. 13:46:21

@miriamele:
a négerek pedig afroamerikaiak voltak. Szerinted ők milyen nyelven beszélnek?

Lehet, hogy te úgy gondolod, a feketék csak makognak, mint a majmok, de fel kell világosítsalak: ők is emberi nyelven beszélnek, és mint ilyenek, tökéletesen alkalmasak IQ tesztre.

Az ész csak egy a tulajdonságok közül. Azt senki nem tagadja, hogy az ázsiaiak alacsonyabbak, mint a feketék, vagy a feketék jobbak rövidtávfutásban. Vagy hogy más a bőrük szine.

De ha az IQ-ról van szó, rögtön fasisztáznak. Bezzeg ha a feketék nagy farkáról van szó, vigyorogtok mint az idióták.

Pedig nem olyan ritka ez a földi fajoknál. Pl a kuvasz buta, mint a segg, a puli pedig okos. (nyilvánvalóan a kutyákhoz képest)
Pedig párosíthatók, sőt az utódjaik is hozhatnak létre utódokat. Egy faj, mégis van különbség egyes "rasszainak" IQ-jában.

lac1 2010.04.02. 16:32:27

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:
Pedikűrös: pedikűrös, fodrász, jóga, esztertáska, meg ahová csak a nők járnak.
:-)

lac1 2010.04.02. 16:33:50

@_John_Doe_:
Én tudok:
2+2=
a:3
b:4
c:5

:-))))))))))))))))))))))))))))))))))
hú de gonosz vagyok!

lac1 2010.04.02. 16:49:19

@_John_Doe_:

Én már mondtam ezt... Máshol is.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.04.02. 19:10:46

@_John_Doe_: Az afroamerikaiak afroamerikai "tájszólásban" beszélnek. Mint ahogy Lac és én somogyiban, ti nem tudom, milyenben. Magyarországon nincs olyan nagy különbség a nyelvjárások között, mint nagyobb országokban, pl. Németországban vagy at USÁ-ban. Macs a megmondhatója, hogy Angliában is nagyok a különbségek.
(Bár azért meglepő dolgokat hallhat az ember, én is vágtam egy fejet, amikor Vác felett azt kérdezték tőlem, hogy adjanak-e klattyit)
Szóval, ha nem szövegesek a tesztkérdések, akkor az átlag egyforma, akármilyen színű, szagú (ízű) a népesség. Ha szövegesek, akkor van különbség a fehér amerikaiak javára.
Megnézhetném a hivatkozást az interneten, mert ott láttam az egészet, de akkor sem hinnél jobban nekem. Nem vitatkozni akarsz érvekkel, hanem azt akarod, mint Macs mostohaapja. :-))))))))))))))))

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.04.02. 19:22:58

Akartam tenni egy képet egy szép kínai férfiról, de még csúnyát se találtam. :-(

_John_Doe_ 2010.04.02. 19:48:55

@miriamele:
Akkor most ismétlem magam:

Nem tudtak olyan IQ tesztet készíteni (afroamerikaiak sem) ahol a fekete azonos vagy jobb eredmény ért volna el mint fehér társai.

Ha nem tudod értelmezni ezt a mondatot, azt hiszem mi is különböző nyelven beszélünk.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.04.02. 20:04:28

@miriamele: Nem tudunk mit tenni.Bár az uralkodó rasszhoz tartozunk, képtelenek vagyunk fajunk összes elönyét felhasználva élni,és értelmezni az életet.A nagy IQ-nk erre sem használható.Sajnálatos,hogy nem tudunk méltó módon megfelelni a fehér faj összes pozitív tulajdonságának,és ilyen téves eszméket vallunk.(:)))) )

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.04.02. 20:06:51

@lac1: Ja, meg paintball,kosár-focimeccs,haverok,egyéb fontosságok.
Egyébként valami hülye kényszerből azért cselekedjük ezeket a dolgokat,mert nektek akarunk tetszeni.Vajon miért?

_John_Doe_ 2010.04.02. 20:31:37

@lac1:
"esztertáska, meg ahová csak a nők járnak."

Esztertáska, az mi?

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.04.02. 20:40:44

@_John_Doe_: @lac1: Tényleg,mi az,oda járok én is,csak nem tudok róla?

lac1 2010.04.02. 21:41:23

@miriamele:
Most azt állítod, hogy az IQ tesztet készítőknek nincs annyi IQ-juk, hogy a nyelvi sajátosságokat nem veszik figyelembe?

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.04.02. 21:55:29

@lac1: Kész vagyok...Ezt holnap áttanulmányozom.:)Jó éjt,nem bírok az óra átállítással.

_John_Doe_ 2010.04.03. 01:34:35

@lac1:

Azért ez nem általános elfoglaltság:

www.esztertaska.eu/tagjaink.php

4 tag?!

Ráadásul nem is igen aktívak:

www.esztertaska.eu/aktualis.php

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.04.03. 11:44:35

@lac1: Öt napja.Az most van. Ugyanis azóta éjfélkor még olvasok,(most éppen Nemeskürtyt),és reggel fél hétig nem bírom kialudni magam.

lac1 2010.04.03. 14:34:47

@_John_Doe_:

Azért jegyeztem meg, mert a élénken él bennem a Pető és a Morvai csatározása..., amikor is a palesztinok elleni zsidó atrocitásokat Morvai nyilvánosságra hozta, izrael megorrolt érte, persze a magyar seggnyalók el akarták Morvait mozdítani az EU-s bizottsági megbízásából és a zsidó Petőt akarták odaültetni...
Nekem innét ismerős.

lac1 2010.04.03. 14:36:23

@miriamele:
Én meg ezen csodálkozom...
És azért optimista vagyok. De ha igazad van, akkor a Te IQ eredményedet ennek tükrében hogyan értékeled?
;-)

lac1 2010.04.03. 14:37:21

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:
Én olvasás után bekapcsolom az Al Bundy-t, és elalszom rajta, a gép meg lekapcsol.

lac1 2010.04.04. 10:18:37

El ne felejtsem:

Boldog Húsvéti Ünnepeket!

_John_Doe_ 2010.04.05. 10:14:29

.
.
.
.
.
.
.
.
Sok locsolót!
.
.
.
.
.
.
.
.

A Tyne folyó déli partja 2010.04.05. 13:37:52

@lac1: nenm a szüleit mérik, hanem azt, h. hogyan fejlődik szellemileg a meleg családban felnőtt kortársakhoz képest. és elmaradás volt, mert a gondozónők nem tudtak annyit adni, csak ellátták őket.

A Tyne folyó déli partja 2010.04.05. 13:39:01

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: n aigen, erről lenne szó. úgy könnyű kiemelkedni, h. gazdag ingerkörnyezet, normális viszonyok, van kaja, nem azzal kell foglalkozni,h. honnanlesz kaja, víz, meg egyáltalán, h. túléld.

A Tyne folyó déli partja 2010.04.05. 13:44:50

mellesleg, én is el szoktam kerülni a cigánytelepet...illetve, otthon arra vezetett a városba az út (most már pláza van), de nem örültemén se, ha szembejött egy csapat. pedig volt olyan,h. felszálltam almádiban a buszra, votl egy csapat cigánygyerek, én egyedül votlam, ők egymás mellett akartak ülni, megkértek,h. nem ülnék-e át máshova (szépen kértek). megtettem. utána messziről köszöntek az utcán:)

A Tyne folyó déli partja 2010.04.05. 13:47:28

na, erről a nyelviekről ezeme jut valami. valami rémlik nekem is, h. az usában a spanyol ajkú bevándolró gyerekeket elkönyvelték alacsonyabb iq szintűnek. merthogy rosszabbul teljesítettek a teszten. amit angolul írtak, mert az nem jutott eszükbe, h. esetleg azért, mert nem értik meg a kérdést...
mellesleg, a standard englisht pont ezért tanítják, hogy legyen egy közös nyelv. de eddigre már el kell érni egy szintig...
a többi meg az, amit írtam, h. nyugodt környezetben, szeretetteljes családi körben könnyebben tud fejlődni az a fránya iq.

A Tyne folyó déli partja 2010.04.05. 14:14:50

@_John_Doe_: itt olyan szokás nincsŰ:) (szerencsére:)
úgy látszik, kénytelen leszek elhervadni angliában. illetve, már el is hervaddtam mióta itt vagyolk:)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.04.05. 17:23:48

@Animacs: Nem vitatkozom többet férfiakkal, mert vagy igazam van, vagy nincs, ez is baj, az is baj. :-)))))))
Én meg vagyok locsolva, és az illat leírhatatlan. Megyek hajat mosni. :-)

A Tyne folyó déli partja 2010.04.05. 20:27:45

@miriamele: :)
én most mostam, pedig itt nincs is locsolás. viszont egy hete esik az eső. ez azért még itt is túlzás...
illetve, épp nem esik, meg nem is esett ma, csak reggelre nedves volt mnden, és óriási, szürke felhők vannak az égen.
de mit várok én az Északi tengerhez közel, folyóparton:)

lac1 2010.04.05. 21:56:57

@Animacs:
Ezt a "meleg" családot most hogyan kell érteni?

lac1 2010.04.05. 22:23:35

Azért érdekes a logikátok, mert először nincs különbség a rasszok között, de ha mégis van, akkor az az IQ készítők alacsony IQ-jának (mert nem tudják, hogy hogyan kell készíteni igazságos IQ-t) köszönhető...
:-)
Mindenesetre az eredeti kérdésre még mindig nem kaptuk meg a választ, amit a két rasszista férfi megfogalmazott: miért áll meg minden különbség a nyaknál?
Amúgy ami igazán érdekes az az, hogy nem is a fehérek rendelkeznek a legmagasabb átlagos IQ-val, hanem az ázsiaiak...
De a mi szerencsénkre úgy tűnik, hogy a fejlődéshez társadalmi szinten nem elég CSAK az IQ.
Mindegy, meggyőzni senkit nem tudok, nem is igazán akarok, ha valaki eleve elzárkózik holmi humanizmusra utalva a kérdés önmagával való megvitatására egy kis utánaolvasással (de nem az és és társai kiadványokon keresztül), az pontosan azt teszi, amit egyszer már leírtam: a különbözőséget a "különböző" kárára akarja elfedni. Addig is olvasom tovább a szociáldarwinizmusról szóló írásokat.
Ti a szociális helyzetet okoljátok a gyengébb teljesítőképességért - különösen te, Animacs, de ezt ne vedd tőlem sértésnek - pedig szerintem pont fordítva van, a gyengébb teljesítőképesség okozza a szociális helyzetüket.

_John_Doe_ 2010.04.05. 23:21:09

@miriamele:
Kedves miriamele, de hát butaságot beszéltél...
Az USA-ban a feketék is a fehérek nyelvét beszélik. Tudod ott vannak már néhány generáció óta...

lac1 2010.04.06. 00:58:28

@_John_Doe_:
Sőt, némileg már egyszerűsítették is azt az ő egyszerűbb világnézetükre, amit szerintem a "fehérek" is átvettek tőlük, részben.
De mondjuk a genetikai-mérnök nyelvezetet talán még nem érinti ez a probléma...
:-)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.04.06. 05:49:20

@_John_Doe_: Tudom, és butaságot beszélek. Németországban is ott élnek az ott élők pár generáció óta, mégis nagyok a különbségek a nyelvjárások között. Sőt a klattyis feladványomat sem fejtettétek meg.
És nem vitatkozom férfiakkal, Macs tudja, hogy miért. :-)))))))))

lac1 2010.04.06. 10:24:41

@miriamele:
Ez mondjuk teljesen igaz, ami a nyelvjárásokra vonatkozik.
De fenntartom a véleményemet, a tesztek eléggé tőmondatokban íródnak.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.04.06. 12:16:10

@lac1: Hiába, ha nem tudod, mi a klattyi, csak nézel.

lac1 2010.04.06. 13:02:00

@miriamele:
Nem tudom. De mivel nem csak az IQ teszteknél derült ki, hogy azért vannak különbségek (tudom, egyesek szerint nincs) a rasszok között, hanem az élet minden terén és vetületében, és továbbra sem kapok senkitől választ, hogy a különbségek miért állnak meg a nyaknál, én úgy érzem, hogy az általam is képviselt megállapítás a helyes.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.04.06. 13:22:51

Nem látom a kommentedet, csak az elejét oldalt. BLOGMOTOR!!!!

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.04.06. 13:30:53

@lac1: Akkor ott vagyunk, mint a legelején. Hiába mondom, hogy rossz hipotézissel csak rossz válaszok kaphatók, olyan, mintha nem mondtam volna semmit.Nincsenek rasszok, nincsenek különbségek, csak a férfiak és a nők között. Mind a hatmilliárdan ugyanabból az anyagból vagyunk, sőt, egy átlagos csimpánzcsapatban nagyobb a genetikai változatosság, mint az emberek összességében. Minden, ami elválaszt bennünket kulturális, biológiai különbség csak a férfiak és a nők között van. Ha én nevelkedek beduinok között, az ő szokásaikat/nyelvüket/kultúrájukat sajátítom el, ha eszkimók között, akkor fókát vadászni tanulok meg, ha Amerikában, akkor pedig azt fogom tudni, hogy az iskolában tilos puskázni, mert kicsapnak miatta.
Kulturális különbségek, tanultak, bármikor tanulható helyettük más. Ha szerintem a fókazsír a legfinomabb étel, még megtanulhatom élvezni az ananászt is.

A Tyne folyó déli partja 2010.04.06. 19:27:20

@lac1: nem az iq a különbség, a nyelvezet, amit használnak. annak nincs köze az iqhoz.
amgy meg, azért mert ott vannak, még dialektust beszélnek, otthon se jut el mindenki odáig, h. melyik is az irodalmi nyelv, itt meg még inkább különbségek vannak.

A Tyne folyó déli partja 2010.04.06. 19:28:13

@miriamele: én is így jrtam tegnap, láttam, h. válaszoltál, és nem jelent meg maga a hozzászólás...

lac1 2010.04.06. 21:25:45

@miriamele:

Igen-igen!
pont ezt írtam minap, hogy egyszer van, egyszer nincs.

lac1 2010.04.06. 21:29:43

@miriamele:
Ez az, amiben nem hiszek.
kényesen kikerülöd a kérdést, hogy miért van különbség mindenben rasszok szerint, csak a fejben nem. tagadod-e, hogy a bőrszín rasszokra jellemző módon változik? Tagadod-e, hogy a hajszín rasszokra jellemző módon változik, vagy az alkohol lebontó képesség, vagy a laktóz lebontó képesség, és mindig mindenre adnak tudományos magyarázatot, csak az agyra nem. ja egyet igen: náci és kirekesztő és fasiszta. Nem te mondod, nem ezt állítom.

A Tyne folyó déli partja 2010.04.06. 22:09:58

@lac1: ezeknek, amit írtál közük nincs az agyi képességekhez, ezek fizikai jellemzők.
ennyi erővel akkor mondhatnád, h. mondjuk, h. az alacsonyabbak/vörös hajúak/rövidebb lábúk akárkik mások szellemileg. attól még egy emberfaj mindenki, ugyanúgy van egy feje, két füle, szeme, lába, keze (alapesetben).

lac1 2010.04.06. 22:49:01

@Animacs:
ja, egyszerűsítsük, hogy bele tudjál kötni:
ha rasszonként más a bőrszín, lehet-e rasszonként más a neutronsejtek kapcsolódása?
Lehet-e változó rasszonként a neurotranszmitterek kiválasztásának képessége?
Lehet-e változó rasszonként a neuron mielinhüvelyének plazmamembránjának ingerületvezető képessége?
Ha már a bőr, a haj, laktóz lebontóképesség változhat rasszonként...
És igen mindegyiknek van feje, ezt jól mondod. csak MILYEN az a fej a többihez képest?

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.04.07. 07:20:45

@lac1: nincsenek rasszok, ezt már ötvenszer leírtam. Túlhaladta ezt a "tudományos" állítást az idő. A géntérképből az derült ki, hogy mind a 6 milliárdnyian egy férfi és öt nő leszármazottai vagyunk.
Minden különbség a környezet hatására alakult ki, egyéni jellegzetesség, vagy kulturális különbség.
Ráadásul ez itt, Magyarországon még látszik is.Fehér bőrűek vagyunk, mondjuk magunkról, és ebbe beletartozik az én halványrózsaszines sápadt színem, és a férjem határozott kreolja. De nekem van göndör hajam, neki egyenes és világosabb színű, mint az enyém. Az egyik lányunk göndör, sötétbarna, barna szemű, kreol bőrű, mégis leég, és allergiára hajlamos. A másik hullámos szőke hajú, ami sötétedik, mint a testvéremé, aki halványszőkéből lett fekete hajú, míg meg nem őszült. A bőre, ha először ránézel porcelánfehér, a szeme zöld, viszont második pillantásra már látod, hogy sárgás árnyalatú a bőre, és gyönyörű sötét-kreolra barnul leégés nélkül. A testvérem gyerekei közül az idősebb szőke, a fiatalabb koromfekete szürke mandulavágású szemmel, és az én rózsás-fehér bürkémmel. Azaz kicsiben minden megvan bennünk egy családon belül.
Amit ezzel az egésszel akarok mondani. Jogod van azt szeretni, akit. Azzal dolgozni, akivel akarsz azzal élni, aki neked tetszik. Viszont tudnod kell, hogy a másik elsősorban ember, aztán esetleg idős-fiatal, szegény-gazdag, férfi-nő és a többi.
Kulturális különbségeket persze lehet keresni, és találni is, csak ezek tanult dolgok, és meg lehet változtatni őket. Ugyanúgy, ahogy egy más nyelvet meg lehet tanulni, sőt több nyelvet meg lehet tanulni, úgy több kultúrát is. De ez is jelen van minden család életében kicsiben, mert tulajdonképpen négyféle kultúrát hordunk magunkban, és a négy nagyszülőnk jöhet nagyon különböző kulturális közegből. Az enyémek négy külön világ az ország négy sarkából.
Nem hiszem, hogy meg tudlak győzni, de hagyjuk is ennyiben a vitát, beszéljünk valami másról.

_John_Doe_ 2010.04.07. 08:37:21

@miriamele: "És nem vitatkozom férfiakkal,"
Aha. Ezek szerint, még a férfiak és nők között is ekkora különbség van?

_John_Doe_ 2010.04.07. 08:40:01

@miriamele: Még annyit, amit a salgótarján környékiek beszélnek, nagyon nehezen értem meg.

Ők ettől függetlenül, tökéletesen értik a hivatalos nyelvezetű leveleket is, és azt is amit mi mondunk.

_John_Doe_ 2010.04.07. 08:47:02

@miriamele: Már elnézést, de azt kell mondanom, fenéket.

Ha egy fehér csecsemőt leraknának Fekete-Afrikában, jóval alacsonyabb lenne a túlélési esélye, a helyi lakosokkal szemben.

Ha adnál arra vonatkozóan valami forrást, hogy a rasszokat ma már túlhaladta a tudomány, megköszönném.

_John_Doe_ 2010.04.07. 09:03:04

@miriamele: "A géntérképből az derült ki, hogy mind a 6 milliárdnyian egy férfi és öt nő leszármazottai vagyunk."

Nana! Légyszives nézz utána a "Mitokondriális Éva"-nak. És akkor nem írsz le ekkora butaságot.

_John_Doe_ 2010.04.07. 09:08:26

@miriamele: "Minden különbség a környezet hatására alakult ki, egyéni jellegzetesség, vagy kulturális különbség."

Jézusom! Gondolom a férjed többet van napon, mint te.

"Kulturális különbségeket persze lehet keresni, és találni is, csak ezek tanult dolgok, és meg lehet változtatni őket. "

Arra azért kíváncsi vagyok, engem hogy lehetne megváltoztatni. A feleségemnek sem sikerült, pedig őt szeretem, és 20 éve vagyunk együtt.

(Azt hiszem elfoglaltam a posztot:)))))

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.04.07. 13:31:09

@_John_Doe_:
-Férfiakkal nem vitatkozom, és tényleg nagy különbség van a férfiak és a nők gondolkodásmódja között, ez az egy biológiai különbség létezik az emberek között.
-Keresgélni nincs kedvem, sem időm most, ha lesz, megteszem.
-A férjem nincs többet a napon, mint én.
-Megváltoztatni csak azt lehet, aki maga is meg akar változni, azt is csak úgy, ha először elfogadom olyannak, amilyen.
-Tanár vagyok, hiszek a nevelésben, mert ha nem hinnék, otthagynám az iskolát.
-Beszéljünk másról. ezt a témát már a legvégsőkig szétszedtük.

lac1 2010.04.07. 16:34:14

@miriamele:
Nem tudsz meggyőzni valóban.
Az egyetlen rassz kifejezést én is olvastam, de az volt a lényege kb. hogy ne gondolkodjunk rasszokban, mert akkor az oda vezet, ahová Hitler Németországa.
vagy: mindenki Ádámtól és Évától származik, ergo egyből vagyunk...

A Tyne folyó déli partja 2010.04.07. 18:58:28

@lac1: belső képességek szerint ugyanolyan, mint akárkié...megfoghatatlan, fizikailag megmagyarázhatatlan jellemzőket akarsz fizikai jellemzőkkel megmagyarázni.

és nem azt mondom ezzel, h. mindenki ugyanolyan okos, csak azt, h. ez nagyrészben függ a környezettől is, hogy mi fejlődik ki.
tehát, ahogy már leírtam párszor, ha X.nek meg is van a képessége arra, h. zseninek fejlődjön, viszont egy elmaradottabb, ingerszegényebb környezetbe születik, ahol a túlélésért kell küzdeni, nem fog kifejlődni. és mivel egyes embercsoportok ilyen környezetben vvannak, a hozzád hasonlók igazolva látják az elméletüket, h. biztos a genetika az oka. hát nem.

A Tyne folyó déli partja 2010.04.07. 19:00:48

@_John_Doe_: igen, és ha oda leraknád, egészen biztos, h. teljesen másképp fejlődne az intelligenciája, az egész szelleme, mintha mondjuk Svédországban rakod le. és nem a színe miatt.

A Tyne folyó déli partja 2010.04.07. 19:02:27

@miriamele: de ez megintcsak nem igazán biológia teljesen, hanem, ahogy írod, gondolodásmód...nem azért gondolkodik másképp, mert más génjei vannak, hanem mert másképp szocializálódott, nem? ma is mások az elvárások férfiakkal sé nőkkel szemben.

lac1 2010.04.08. 08:22:46

@Animacs:
Rossz válasz.
A tanultság és az elmebeli képesség (mint lehetőség) nem szinonimák.

lac1 2010.04.08. 08:24:39

@Animacs:
Egyfajta nézőpont szerint. De ez mert egy valamit (akár tárgy is lehetne) rossz célra használtak fel, arról egyrészt nem a "valami" tehet, és nem is feltétlen kell tagadni a "valami" létezését.

lac1 2010.04.08. 19:35:22

@_John_Doe_:
Ezek minden valószínűség szerint svéd- vagy norvég elkövetők lehettek. Mármint SZÜLETETT és TŐSGYÖKERES svédek/norvégok.

A Tyne folyó déli partja 2010.04.09. 19:46:28

@lac1: te, én milliónyi példát tudok, ahol bizony tősgyökeres fehér angolok követtek el ilyeneket.
pl. amit feljebb írtam, Mary Bell 11 évesen megfojtott két kisfiút (itt a szomszédban...)
liverpoolban 93-ban két tízéves (mindkettő fehér, mondom, északon amúgy se nagyon vannak színesek, ahoy északra mész, egyre kevesebb) elrabolt és agyonütött, majd a sínekre fektetett egy kétéves kisfiút. Csak úgy, poénból.
kb. 2-3 évvel ezelőtt Manchester környéki kisvárosban helyi tinikből álló csapat (szintén mind fehér, mondom,h. északra alig van színes) agyonrugdosott egy fiatal párt (illetve,a lány meghalt, a fiú "csak" kómába esett, nem is emlékszik). Indok: a fiatal pár gótikus rockernek volt öltözve.
Mind hófehér bennszülött angol. és a tizenöt évesen szült kiscsajok se igazán a színesek közül kerülnek ki. ez van, akkor is ha nem tetszik. itt ez a réteg bizony hófehér angol bennszülött.

A Tyne folyó déli partja 2010.04.09. 19:47:49

valamint a tegnap olvasott hír, ahol két orosz fiú megölte majd megette egyikük barátnőjét, se színesek voltak.
de sorolhatnám a sorozatgyilkosokat is, mind fehér. (és mindről azt hitte a környezete, h. tök békés, jóindulatú ember...)

lac1 2010.04.09. 22:08:58

@Animacs:
persze, hogy van, ezt senki nem tagadta.
De az arányok Animacs, az arányok. vegyük Dél-afrikai Köztársaság bűnözési statisztikáját, meg mondjuk Svédországát, mind a kettőből kivonva a "nem odatartozó színt".

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.04.09. 22:37:11

befejezhetitek a vitát.öt napja nézem az angol felsőbbrendű fajt,és nem hiszek a szememnek

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.04.09. 22:42:12

majd megirom,ha hazaértem,kedden.katasztrófa ez az "ubermensch",hogy ezek hogy tartottak fenn egy világbirodalmat,mostantól nem értem.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.04.09. 23:17:14

@_John_Doe_: annyira hiányoztál...
De most vagyok!!!és ugye nem lehet azonnal sommás itéleteket alkotni?

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.04.09. 23:22:45

szervezni viszont tudnak.Csak nem tudom,kik azok közülük,mert a most élőkből nem nézek ki semmi ilyet.És én szeretem az angolokat,úgyhogy kész vagyok

_John_Doe_ 2010.04.09. 23:48:45

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:
Drága nsocsi,

ha zavarok csak írd meg, esküszöm be nem teszem többé a lábam a blogodba.

A Tyne folyó déli partja 2010.04.10. 17:13:19

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: és milyen színűek?:)
de látod, hiába magyarázom én, h. nem egészen az a helyzet, ahogy otthon elképzelik.
pl. ugye ezen a tréningen elmondták, kit hogyn diszkriminálnak. egyik mondat: a fiatalt azért nem veszik fel dolgozni, mert tapasztalat nincs, az öreget meg azért, mert nem fiatal. nőket azért nem, mert esetleg szülnek, kisgyerekest meg azért nem, mert gyereke van. nem ismerős? és ezt mind itt mondták, angolok, angoloknak, és mindenki egyetértett...ezért utálom, mikor egyesek azzal jönnek, h. "bezzeg a nyugaton, meg hogy X. dolog csak magyarországon történhet meg." hát nem.

A Tyne folyó déli partja 2010.04.10. 17:21:26

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: mit szervezni? nekem elég sok ellentapasztalatom van.
szólunk pl. az albérletügynökségnek, h. X. dolgo elromlott, küldjenek valakit. jó, küldenek. három hét múlva (mikor már megtanultál együttélni a problémával), kijön egy szerelő, de még nem javítja meg, csak megnézi. megnézi, újabb három hét múlva esetleg szerszámot is hoz, és megjavítja.
egyszer sikerült a bejelentés után 10 perccel megérkezni a szakinak, meg is javította (nem votl melegvíz). a gond csak az, h. egy óra múlva megin elment...
másik albérletes sztori: 2 hónappal előtte lefoglaljuk a házat, mondjuk,h. jó lenne, ha felszerelnének a zuhanyt. ház két hónapig üres, bármikor jhetnek, nem zavarnak senkit. beköltözünk, zhuhany sehol, viszont újabb másfél hónap után szólnak, h. akkor jönne az ember beszerelni a zuhanyt, mikor jó nekünk? előtte meg két hónapig üresen áll, simán elintézhették volna. de nem, ráérünk.
amúgy ügyekben is folyton nyaggatni kell őket, mert csak mosolyognak, és közlik, h. meglesz, aztán várhatod.
mikor ide kijöttünk, akkor is tudták előre, vártak, ennek ellenére a házban nem volt hűtő, se tűzhely. hétfői napon érkeztünk, azt mondták, szerdára meglesznek. eltelt egy hét, semmi. kérdeztünk, mosolyogtak, h. "intéződik". a második hét végére sikerült meghozni őket. de csakmert nyaggattuk őket.

lac1 2010.04.10. 19:25:28

@Animacs:
De itt ilyent senki nem mondott...

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.04.11. 18:04:39

@_John_Doe_: hiányzott a fanyar humorod,és az intelligencád,de ha te ezen megsértődsz,sirni fogok!

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.04.11. 18:09:33

@_John_Doe_: Rómát ki hozná szóba más blogon,jelen esetben,a én látogatóimon kivül???:)))HIÁNYOZTÁL.ezt jelenti.:)))

_John_Doe_ 2010.04.12. 03:08:04

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:

Dehogy sértődtem meg, félreértettelek. :))

És nem sértődésből mentem volna, hanem mert úgy gondolom, blog és blog között van különbség.
A MHT például, mint egy újság, ahonnan nem tudnának elzavarni,
ez pedig inkább, mint egy napló. Egy naplóba pedig nem szívesen pofátlankodik az ember, ha utálják.

_John_Doe_ 2010.04.12. 03:42:54

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:
Rómát pedig imádom. Nem tud az ember úgy egy kavicsba belerúgni, hogy az ne valami műemlék legyen.

Audrey Hepburn Római vakáció-ja (Roman Holiday) és Alfred Bester: Tigris! Tigris! (The Stars My Destination also known as Tiger! Tiger!) olvasása óta vágytam rá, hogy üldögélhessek a Spanyol lépcsőn.

Aztán a többi része se okozott csalódást.

Bár tucatnál is többször bejártam Olaszországot, nekem Róma ott a szerelmem. :)

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.04.12. 20:25:33

@_John_Doe_: Már halálra aggódtam magam,hogy megbántottalak,akaratomon kívül.De komolyan.:)
Angliából nem tudtam rendesen írni,mert minden betű szanaszét rohangált,és mindent 20x kellett leírnom,hogy aránylag értelmes maradjon.Nos,Rómát látni...,tényleg így van.Nekem London lett ilyen.Tudtam,hogy tetszeni fog,az eredeti angol stílust imádom, de nagyon féltem ,hogy a valóság csalódást okoz.Hát,Londontól teljesen elvarázsolódtam,majd leírom valamikor részletesen is.Bathban laktunk,a fél város a világörökség része,egyforma-forma kőházak,villák,kastélykák,ZÖLD-ZÖLDEBB fű,a fűből mindenhol nárciszok nőnek ki, majd lesz kép is talán.Gyönyörű.Megyek Írországba,most már biztos.:)Ja,Skóciába okvetlenül.:)

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.04.12. 20:31:55

@Animacs: teljesen igazad van, az emberek nagy csalódást okoztak.Katasztófálisan nemtörődömök,rendetlenek,igénytelenek.És az angol,aki ilyen, ezt mondja a lengyel,cseh,magyar cselédre,ők ezt mondják a spanyol,indiai,kinai munkásokra.és hogy őnáluk,lejjebb ki van a hierarchiában,nem tudom,de ők is biztos szidják a többi nációt.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.04.15. 18:32:50

@miriamele: igen,még a vulkán-káosz előtt hazajöttünk.
Jelentem,angolul egyre kevésbé értek,de már beszélek!:)))
Továbbá London gyönyörű.Ezt mások is mondták,de én Budapestből,mint nagyvárosból indultam ki,
ezért nagyon kellemes csalódás volt.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.04.16. 19:47:30

@miriamele: Hétvégén talán lesz rá időm,és ideengednek a fiúk is a géphez :)
Van egy pályázat a sportban, el kell készítenem,és csak 17 db melléklet van hozzá,úgyhogy majd pihenésül Angliát írom.

lac1 2010.04.17. 18:32:04

Eh... nem pörög ez a blog, hiába kukkantok rá napjában többször is...

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.04.18. 12:34:11

@lac1: Mert ha itt lennél és segítenél egy 17 melléklettel ellátott,6 iskolát magába foglaló pályázatot előkészíteni,akkor ráérnék szuper jókat írni az angol mókusokról, meg ilyenekről!!!:)))
Veletek bezzeg nem történt semmi,ugye??Mi újság??

lac1 2010.04.18. 13:51:22

Na de most Anglia, vagy pályázatírás?
Valamiről lemaradtam...
Amúgy nekem nem történt semmi, leszámítva, hogy raporton voltam az iskolában a gyerek miatt...
Csinosítom a kertem, térkövet raktam le, üldözöm a sógornőm kutyáját, a munkahelyen is elkezdődött a TIOP pályázat megvalósítása...
Az én mércémmel mérve nem történt semmi.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.04.18. 14:44:39

@lac1: Mi volt a raporton?Szegény gyerek mit bírt tenni?
süti beállítások módosítása